Najaarscompetitie begonnen!

De wedstrijden in competitieverband zijn weer begonnen! In dit bijzonder jaar is alles anders dan anders maar gelukkig mochten we afgelopen zaterdag aftrappen met de eerste ronde van de najaarscompetitie. Dit is wel met enkele aandachtspunten: o.a. regelmatig handen desinfecteren, niet van tafelhelft wisselen en geen high-fives geven moeten ervoor zorgen dat dit seizoen zonder problemen uitgespeeld zal worden. Ondanks deze tijdelijke aanpassingen heeft dit het spelplezier niet bedorven en zijn alle spelers weer blij om wedstrijden te kunnen spelen.

FysiotherapieScheepjeshof/SKF Dames 1 speelde hun eerste wedstrijd van het seizoen in Nieuwegein tegen VTV. Al jaren levert dit spannende en spectaculaire wedstrijden op en ook deze keer werd het publiek vermaakt. Melanie Bierdrager was de sterkste aan de kant van SKF met overwinningen op Sanne de Hoop en Chana van der Venne. In beide wedstrijden had ze de volle vijf games nodig om de overwinning binnen te halen. Carla Nouwen speelde ook twee spannende wedstrijden. Zij verloor haar eerste wedstrijd net in vijf games van Dong Li, maar haar tweede wedstrijd tegen Sanne wist zij wel nipt in winst om te zetten. Brenda Vonk had helaas een mindere dag en moest in beide wedstrijden haar tegenstandster feliciteren. Het 3-3 gelijkspel bevestigde opnieuw de gelijkwaardigheid van beide teams. Voor beide ploegen zal het doel het behalen van een plek bij de bovenste vier zijn. Volgende week volgt de thuiswedstrijd tegen het op papier zwakkere Tanaka.

AutobedrijfJaccodeGooijer/SKF Heren 1 begon het seizoen met een uitwedstrijd tegen titelkandidaat TTV Maashorst 1 met o.a. Jos Verhulst in de gelederen. Zowel Pieter van den Berg, Dicky de Jong en Erik Verzijl wonnen van Rachel Gerarts. Dicky had daar een lange, slopende vijfsetter voor nodig met enkele dagen spierpijn tot gevolg. Voor Erik was dit het eerste winstpotje in de 1e divisie. Pieter voegde een vierde punt aan het totaal toe door verrassend in drie games van Jos te winnen. De Zwitserse kopman van Maashorst bleek een onneembare horde voor de Veenendalers. Omdat ook het dubbel naar Maashorst ging was het eindresultaat een minimale nederlaag. Komende week speelt het eerste herenteam thuis tegen wederom een titelkandidaat; dan komt Tempo-Team uit Amsterdam op bezoek.

SKF 2 kende een lastige middag tegen regiogenoten BIT.NL. Het team bestaande uit familie Vonk, Thijs van den Berg en Ricco Gerritsen heeft als doel lijfsbehoud in de tweede divisie. Oud SKF’ers Yorick Schurink en Alice Barendregt, samen met Maarten Loeve, kenden echter geen genade met onze spelers. Alleen Thijs wist een puntje af te snoepen door Alice te verslaan. Er waren nog wel kansen in het dubbel die nipt in vijven werd verloren. Ook had Thijs nog goede kans tegen Maarten, maar door een onfortuinlijk einde ging deze wedstrijd met twee punten verschil in de vijfde verloren. Ricco en Jeffrey hadden een mindere dag en konden niet in de buurt komen van een overwinning. In de strijd om degradatie moet gelet worden op Red Stars en Kluis. In deze strijd staat komende zaterdag de belangrijke thuiswedstrijd tegen Red Stars op het programma.

SKF 3, uitkomend in de derde divisie, opende met een uitwedstrijd tegen Twenty-one Up uit Rotterdam. Het team, bestaande uit oudgedienden Gert Albers, Rob van Genderen, André van Wijk en Jan Bos én de flink wat jongere Jeffrey van Eek, wil hun huid zo duur mogelijk verkopen in de strijd om degradatie uit de derde divisie. Daarvoor werd een prima uitslag geboekt, waarbij Jeffrey, André en Gert alle drie een potje wisten te winnen. André en Jeffrey moesten hiervoor wel een 2-0 achterstand ombuigen. Jeffrey kwam nog dichtbij een tweede overwinning maar moest toch met 12-10 in de vijfde game de overwinning aan zijn tegenstander laten. Aankomende zaterdag speelt het team thuis tegen Kampenion uit Kampen.

Het talentvolle eerste jeugdteam van SKF komt dit seizoen uit in Landelijk A met Iris Leskens, Bastian Ramakers en kersvers Nederlands kampioene Xijin Zheng. Hun eerste wedstrijd was meteen tegen torenhoog favoriet Hercules uit Terborg. Dit team met de gebroeders Sanders, Sjoerd van Heerebeek en Evi ten Have was duidelijk een maatje te groot voor de SKF’ers. Aan het eind van de dag stond de uitslag 10-0 op de borden. Xijin speelde één spannende wedstrijd tegen Aron Sanders, maar deze ging, na een 2-0 voorsprong, met twee punten verschil in de vijfde game verloren. Iris en Bastian wisten nog geen potten te breken. Hopelijk kunnen zij de ervaring van deze wedstrijd gebruiken om volgende week hun eerste wedstrijd in Landelijk A te winnen, wanneer Treffers ’70 uit Klazienaveen op bezoek komt.