Verslag Jeugd SKF

Helaas geen verslagen van de eerste twee speelronden, dus nu maar even een tussenstand hoe het de jeugdteams tot nu toe vergaat. De meeste teams zijn een klasse hoger  gaan spelen dan in de voorjaarscompetitie en er zijn weer nieuwe spelers bij gekomen. Hartstikke mooi natuurlijk!

SKF 1 heeft het lastig in de landelijk A. Na een verrassende 8-2 nederlaag in den Haag werd Kampenion 1 thuis met 6-4 verslagen. Dani was hier de grote man met drie overwinningen. Afgelopen zaterdag was Swift 1 net met 6-4 te sterk. In totaal gingen vijf wedstrijden over de maximale vijf games wat aangeeft dat de teams aan elkaar gewaagd zijn. Dani won hier tweemaal, Jasper was een keer de sterkste. Samen dubbelden ze het vierde punt bij elkaar.

SKF 2 versloeg in de eerste twee rondes de twee hoofdklasseteams van Bit.nl met 6-4 en 7-3. Afgelopen zaterdag was Westa een maatje te groot. De ploeg uit Westervoort heeft een hele sterke kopman, wat de eerste nederlaag van Adrie betekende. Neemt niet weg dat Adrie het natuurlijk fantastisch doet in zijn eerste seizoen in de hoofdklasse. Kai en Niels kwamen wel dichtbij maar mochten het zoet der overwinning niet proeven. Toch draait SKF 2 erg goed mee in de hoofdklasse. Misschien zit een plaats bij de eerste vier er wel in!

SKF 3 werd vorig jaar op 1 punt geen kampioen in de 3e klasse maar speelt toch in de 2e klasse. De eerste wedstrijd werd met 8-2 van Hutaf 5 gewonnen (waarbij Toine en Hidde ongeslagen bleven), afgelopen zaterdag was Shot 2 met 7-3 te sterk. Toine wist twee wedstrijden te winnen, Hidde voegde er een puntje aan toe. Iris speelde erg sterk, maar kwam net wat te kort.

SKF 4 heeft een heel constant seizoen, iedere week worden er drie punten gepakt. Zo ook afgelopen zaterdag tegen Shot 3 waar Manuel tweemaal wist te winnen en Eelke het derde punt op het bord mocht zetten. Olaf bleef op de nul steken.

SKF 5 was afgelopen zaterdag vrij. In de eerste ronde moest het team nog wat aan elkaar wennen en werd er verloren van Zevenaar 2, maar in de tweede ronde werden de talenten van Bit.nl 5 met 6-4 verslagen. Kortom alle vertrouwen in Lauren, Lennart, Rogier en Stan!

selfp

SKF 6 had heel veel zin om na een lange zomer weer te beginnen, maar kreeg direct van Zevenaar 3 de deksel op de neus. 10-0 verlies. Hoe ga je daarmee om? Natuurlijk, strijdend! Tik Hard 1 werd daarna met 6-4 verslagen. Afgelopen zaterdag waren de jongens van Sethone 1 nog wel een maatje te groot. Matthian en Mark wonnen eenmaal, Matthias bleef puntloos.

170401jeugdinactie (12)

Het leuke en vrolijke SKF 7 bestaat uit de ervaren Lucas, aangevuld met nieuwelingen Maurits en Daniël. Na drie wedstrijden heeft het team twee punten, maar we zien de jongens per wedstrijd sterker worden. Zaterdag komt Hutaf 7 op bezoek, een team dat ook nog niet zoveel punten heeft. Eens kijken of onze jongens de druk aan kunnen tegen de meiden uit Huissen.

Tot slot SKF 8, dat gaat als een speer in de vijfde klasse. Na twee dik gewonnen wedstrijden kreeg het team afgelopen zaterdag rust en hoefde het dus niet te spelen. Wel lijkt het team een serieuze kandidaat voor het kampioenschap. Selina speelt nog beter als vorig seizoen en de nieuwkomers Niels, David en Hermen passen zich zo te zien erg snel aan aan het competitie spelen. Hartstikke gaaf natuurlijk!

Aanstaande zaterdag is het vierde team vrij, maar de zeven andere teams spelen een thuiswedstrijd. De eerste thuiswedstrijd was erg gezellig, veel ouders en andere familieleden kwamen kijken en dat zorgde voor een hele fijne sfeer. Zaterdag wordt het vast net zo gezellig, dus kom allen langs!