Landelijke herenteams SKF zetten goede lijn door

Afgelopen zaterdag waren er drie wedstrijden in de zaal van SKF. Hierbij een kort verslag van deze wedstrijden.

SKF 1 ontving Klimaatgroep Stars 1 en verwachtte op voorhand een lastige middag te krijgen. Niet met Pim Mostert maar met Brenda Vonk als invaller achter de tafel liep het toch even wat anders dan verwacht. Na winst van achtereenvolgens Pieter van den Berg en Arnoud Meijer was het Brenda die met 0-2 in games achter kwam tegen het jeugdige talent Pim van Schaik. Brenda rechtte haar rug, won de derde game met 14-12 en maakte het daarna gedecideerd af. Het ietwat onwennige dubbel Arnoud en Pieter verloor in vijf games, wel wonnen beide spelers vervolgens hun tweede wedstrijd. Brenda herhaalde het huzarenstukje van de eerste wedstrijd, tegen Peter Verweij kwam ze snel met 0-2 achter, won de derde game in de tiebreak om het vervolgens in vijven af te maken. Het verzet van de ploeg uit Middelstum was gebroken en SKF 1 liep uit naar een 9-1 overwinning. Mooi detail is dat Arnoud tegen zijn oude ploeg in zijn enkels geen game verloor. SKF 1 gaat met 27 punten uit drie wedstrijden ruimschoots aan de leiding en is hard op weg richting een plaats in de promotiepoule van de 1e divisie.

2017 SKF1

SKF 3 had eveneens een goede middag door HTC 2 met 9-1 huiswaarts te sturen. Yannick Raaijmakers en Etienne Bruinekreeft wisten beide hun drie tegenstanders te verslaan en waren samen ook de beste in het dubbel. Sharon Janssen kwam voor het eerst in actie voor SKF 3 en boekte twee mooie overwinningen. Door deze zege gaat SKF 3 aan kop in de 3e divisie met twee punten voorsprong op the Victory 1 en Treffers (R) 1.

2017 SKF 3

SKF 4 ontving Kluis 1 uit Geleen en verbaasde vriend en vijand door ook met 9-1 te winnen. Anders dan de uitslag doet vermoeden was het een enorm spannende strijd. Ricco Gerritsen won tweemaal met het kleinst mogelijke verschil in de vijfde game en wist in zijn thuisdebuut voor SKF knap ongeslagen te blijven. Dicky de Jong had het heel erg lastig tegen Azad Gamzajev maar was met 11-9 in de vijfde de meest gelukkige. Wisse Kuiters boekte twee goede zeges maar zag dezelfde Gamzajev de eer voor de Limburgers redden. Een 5-1 en 9-7 voorspong in de vijfde game was jammer genoeg niet voldoende. Ook het dubbel werd, ondanks matchpoints tegen in de derde game, gewonnen door Wisse en Dicky. SKF 4 gaat nu met 25 punten aan de leiding in de 3e divisie.

2017 SKF 4

Volgende week zaterdag komen alle vier de teams weer in actie, ook de dames mogen dan weer aantreden.