Verslag bedrijvencompetitie ronde 8

Lange adem

Het was een rustige avond tijdens ronde 8 van de bedrijvencompetitie. Op een gegeven moment telde ik behalve de rustende spelers en barman Mees precies 0 toeschouwers. Dat geeft te denken natuurlijk. Zo slecht waren de wedstrijden toch niet. De meest opvallende wedstrijd vond plaats op tafel 1 waar Breman en het Kippaleis er een slijtageslag van maakten. Het is dat Evelien Tibboel de tweede game nipt van Marnix Blok won, anders was ook het vijftiende uitslagenhokje ingevuld.

Inmiddels is de situatie op de ranglijsten wel wat duidelijker geworden. Behalve in de A-poule. Inmiddels ligt aldaar Kleertjes.com twee wedstrijden achter op de rest. Van Dam staat overigens mijlen ver voor op de rest. In de B-poule ligt het Kippaleis twee punten voor op Van Hunnik. De onderlinge ontmoeting wordt dus echt beslissend. In C is Van Rhee op weg naar het kampioenschap. Zes punten worden in twee rondes niet meer weggegeven.

Het overzicht:

Van Dam won met 5-0 van Sassenus, waar goodold Henny Middelhoven was opgetrommeld. Hij won een game van Sjon Willemsen; meer kreeg hij echter niet van zijn tegenstander en later ook van Jan van Manen. Ook Marc Sassenus zelf was kansloos tegen de Van Dam-spelers.

In de B-poule haalde Breman dinsdag in tegen De Indruk en deed dat succesvol: 4-1. Mano Martina won beide partijen van Jelle van de Coelen en Ewout Hooijer. Jelle redde nog wel de eer door Fabio Martina te verslaan. Twee dagen later dus de marathonmatch voor Breman. Veertien games later stond er toch 0-5 voor de mannen op het bord. Zowel Mano als Marnix bleven zonder succes tegen Evelien en Bert. Door dit resultaat neemt Kippaleis de koppositie over van Van Hunnik dat dinsdag met 3-2 van Scheerder verloor. Sander Heijnekamp won en Eveline Roseboom verloor beide partijen van Lars van de Lagemaat en Patrick van de Staaij. De dubbel was voor Scheerder beslissend.

In de C-poule won Van Rhee met 3-2 van Hardeman. Tang won beide partijen namens Hardeman, waar Ron Emmerik vrij kansloos verloor van Henk van Tent en Allard Looijé. Ook hier was de dubbel dus beslissend. De Indruk won probleemloos van Van Hunnik (4-1). Ton Snijder won zijn eerste partij nog wel van Conny van Binsbergen, maar daarna was het klaar voor Van Hunnik. Dily Rosendaal zegevierde in beide partijen. Tenslotte liet De Gooijer geen spaander heel van A3 en Florian. Verrassend ruim wonnen Mariska Saarloos en Sjan Landwaart hun partijen en dus ook de dubbel.