Geen overwinningen voor landelijke herenteams SKF

Het was een mooie tafeltennismiddag in Veenendaal. Op voorhand al stonden er mooie en spannende wedstrijden op het programma. Ondanks vaak mooi spel kwamen de vier herenteams van SKF niet tot een overwinning.

Op de eerste tafel speelden de twee sterkste ploegen uit de eerste divisie poule A SKF 1 en Avanti 1 tegen elkaar. Beide ploegen plaatsten zich vorige week al definitief voor de promotiepoule van de 1e divisie, inzet zaterdag was het kampioenschap. Pieter van den Berg startte goed tegen Frank Hollak en kwam op een 2-1 voorsprong in games. Toch was het Hollak die met 9-11 in de vijfde game wist te winnen. De wedstrijd tussen Arnoud Meijer en Steffen Greup leek minder spannend toen Arnoud snel een 2-0 voorsprong nam. Greup mistte vervolgens weinig meer en was met 10-12 in de vijfde game de meest gelukkige. Pim Mostert verloor vervolgens in vieren van Simon Goessens. Een ijzersterk dubbel van Pieter/Arnoud leek SKF weer terug in de wedstrijd te brengen, maar Avanti liep uit naar een 2-8 overwinning, waarbij alleen Arnoud nog met 12-10 in de vijfde van Goessens won. Avanti 1 gefeliciteerd met het kampioenschap!

In de poule van SKF 2 is alles onderin al beslist, en dat was te merken. SKF 2 speelde met een invaller en Wijzenbeekkled/Westa 2 kon zelfs geen compleet team achter de tafel laten verschijnen. Naast de drie gratis punten wist alleen Jasminka Oeij in haar laatste wedstrijd te winnen van Lode Hulshof. Marc van den Berg en invaller Ricco Gerritsen kwamen niet tot scoren. Door de nederlaag is SKF 2 definitief gedegradeerd naar de 3e divisie.

SKF 3 kon door blessures ook niet compleet aantreden, Thijs van den Berg mocht aantreden als invaller. Het gezellige Trias 1 deelde uiteindelijk de punten met SKF 3. Yannick Raaijmakers wist zijn drie tegenstanders te verslaan, Sharon Janssen won knap tweemaal. Thijs kwam niet tot een zege. Door het gelijkspel is de voorsprong op de Treffers 1, tegenstander komende zaterdag, vijf punten. Drie punten zijn genoeg voor definitieve handhaving in de 3e divisie.

In de 3e divisie poule E werd de topper gespeeld tussen SKF 4 en Sittard 1. De voorsprong voor de ploeg uit Veenendaal was vooraf vijf punten, na een strijd van iets minder dan drie-en-een-half uur bleef de voorsprong vijf punten en waren het de SKF’ers die daar het meest gelukkig mee konden zijn. Dicky de Jong nam zijn team op sleeptouw met drie zeges in drie games. Erik Verzijl en Wisse Kuiters versloegen de derde man Manuel Piepmeyer. Door dit resultaat heeft SKF 4 komende zaterdag uit bij hekkensluiter TTC 1 aan zes punten genoeg om op eigen kracht kampioen te worden.