Veel plezier in ronde 4

Oei, wat gaat zo’n voorjaarscompetitie snel, bijna op de helft van de rit zijn we beland. Het was ronde 4 afgelopen donderdag met toch weer een primeurtje: een directe vader-zoon-confrontatie in de B-poule. Van Voskuilen (Jan) en Scheerder (Patrick) stuurden beide een Van der Staaij de zaal in. Senior was met twee keer 22-20 te sterk voor junior. Verder zaten er weer een paar pareltjes van spannende wedstrijden tussen, Zo won Marc Sassenus van Mark Westerink met de alleszeggende cijfers 27-29 21-18 21-19. Voor dat soort wedstrijden komen de mensen naar onze zaal. Aanstaande donderdag sluiten we de eerste helft van de competitie af, voordat we gaan skiën, schaatsen of op welke manier dan ook de voorjaarsvakantie gaan doorbrengen….. voor zover je beschikt over voorjaarsvakantiedagen. Hoe dan ook: donderdag er nog even een gezellige avond van maken.

Het overzicht:

In de A-poule blijft HZW verbazen: Aristo kreeg tegen Jasper en Maurits van de Loo geen poot aan de grond: 5-0. Rik den Hertog kwam twee keer net tekort in drie games. Hardeman versloeg Sassenus Packaging met 4-1. De al eerder gememoreerde overwinning van Marc op Mark betekende het enige puntje voor de Packagers. Kevin van de Lustgraaf zorgde voor twee punten, Mark versloeg nog wel Henny Middelhoven. Van Dam won de titanenstrijd met PinQ met 3-2. Jan van Manen begint zijn pre-Dubaivorm te hervinden en zorgde voor twee punten.

In de B-poule twee wedstrijden: Scheerder won met 4-1 van Voskuilen. Na de nederlaag tegen zijn vader versloeg Patrick nog wel Annelies Suvé. Ad van Tuils rug was weer enigszins hersteld en liet Jan en Annelies weinig kans. Breman denderde met 5-0 over Van Hunnik 1 heen. Nadat Mano Martina zijn enkelspel tegen Ceel Roseboom nipt had gewonnen was het meteen gedaan met de spanning in de wedstrijd. In het vervolg kon de familie Roseboom weinig meer uitrichten tegen familie Martina.

In de C-poule maakte Sjan Landwaart zijn debuut en hij leek op weg naar een stuntje tegen Allard Looijé. Hij scoorde meer punten dan Allard, maar verloor toch. Samen met Marianne van de Brink won hij wel het dubbel. Het was het enige punt voor De Gooijer tegen Ponsen 1. Van Hunnik 2 won tenslotte met 4-1 van De Indruk 2. Twee korte partijen leken een snelle avond in te luidden. De volgende drie partijen waren heuse ‘epics’ te noemen. Ton Snijders won twee partijen, Susette Hooyer redde de eer door Greet Roseboom te verslaan.

Stand per 21-2-2017

A-poule