Goed weekend voor SKF jeugdteams

Afgelopen zaterdag speelden de jeugdteams van SKF weer een thuiswedstrijd. Een drukke maar zeer gezellige bedoeling dus. Hierbij een verslag van de derde speelronde.

SKF 1 had tot nu toe een stroeve start, maar daar kwam zaterdag verandering in. Pecos 1 werd met nul punten “terug naar Oegstgeest” gestuurd. Op de overwinning viel weinig af te dingen, slechts eenmaal werd een wedstrijd pas in de vijfde game beslist. Douwe, Romano en Erik en de ditmaal niet meespelende Thijs klimmen door de monsterzege naar een gedeelde eerste plaats. Ook SKF 2 won met een maximale score, Treffers Arnhem 1 kwam niet verder dan het winnen van drie games. Jasper, Simon en Dani waren niet te kloppen, Harm speelde alleen het dubbel (met Jasper) welke ook werd gewonnen. SKF 2 staat nu met 23 punten uit drie wedstrijden aan kop en heeft zes punten voorsprong op de concurrentie.

(Simon wint met zijn team met maar liefst 10-0 van Treffers!)

In de hoofdklasse wist SKF 3 met 7-3 te winnen van Litac 1. Jeffrey had weer een gemakkelijke dag en behield zijn 100% score. Ryan was tweemaal de sterkste, jammer genoeg verloor hij een wedstrijd met 9-11 in de vijfde game. Mitchel voegde een punt toe door invaller Dani Hu in vijf games te verslaan. Het dubbel werd ook een prooi voor SKF. Een plek bij de eerste vier en plaatsing voor de playoffs lijkt na drie ronden al bijna zeker. SKF 4 verloor met het kleinst mogelijk verschil van het eerste team van Essentia. Niels was de grote man met twee zeges, Kai en Samuel wonnen beide eenmaal. Er was zeker kans op meer, maar Samuel kon tot tweemaal toe een vijfde game niet verzilveren. Toch doet SKF 4 het fantastisch in hun debuut in de eerste klasse. SKF 5 haalde drie punten tegen GTTC Groesbeek 1. Adrie was tweemaal de sterkste, Luca liet zich eenmaal feliciteren. Matthijs kwam niet tot een overwinning.

SKF 5 Niels
(Niels de gevierde man met twee zeges voor SKF 4)

SKF 6 won van een incompleet Litac 3. Hidde en Toine wisten beide spelers uit de Achterhoek te verslaan, Iris was eenmaal succesvol. Het dubbel ging in vijf games verloren. SKF 6 staat nu gedeeld aan kop met Revanche 1. SKF 7 speelde tegen Bit.nl 5 en boekte een 9-1 overwinning op de gasten uit Ede. Gemakkelijk ging het niet, vier wedstrijden werden pas in de vijfde game gewonnen. Eelke en Olaf waren niet te verslaan, Marnix gunde de tegenstanders de eretreffer. Door deze dikke overwinning gaat SKF 7 ruim aan kop in de vierde klasse. SKF 8 verstevigde de koppositie met een 10-0 overwinning op Essentia 2, dat maar met twee spelers achter de tafel verscheen. Lauren, Stan en Lennart kwamen niet in de problemen tegen deze twee spelers. SKF 9 versloeg Litac 4 met 8-2. Matthias won zijn eerste wedstrijd met 11-9 in de vijfde game, want hem zoveel positieve energie opleverde waardoor hij vervolgens geen game meer verloor! Een knappe hattrick voor Matthias. Ook Matthian had daar kans op, maar na twee gewonnen enkels en een 2-0 voor sprong in games haperde de machine. Joël wist ook keurig tweemaal te winnen. SKF 10 versloeg Treffers 8 met 10-0. Rogier en Lucas wisten beide vier enkels te winnen en samen twee dubbels. Ook SKF 10 gaat na drie speelronden aan de leiding. Volhouden dus!

matthiasdewitte
(Matthias driemaal de beste!)

Vanwege de carnaval en de NK voor senioren wordt er de komende twee zaterdagen geen competitie gespeeld, enkel SKF 4 zal een wedstrijd vooruit spelen tegen Hutaf. Op 11 maart mag iedereen weer aan de bak, dan weer op vreemde bodem. Eens kijken of de goede resultaten van deze speelronde een passend gevolg gaan krijgen!