Tweede ronde competitie SKF jeugd

Na de fantastische eerste speelronde in eigen huis moesten onze spelers het ditmaal op vreemde bodem doen. Hierbij een verslag van de tweede speelronde.

SKF 1 moet zijn draai duidelijk nog zien te vinden. Tegen het lastige Hilversum 1 werd afgelopen zaterdag een nipte 4-6 nederlaag geleden. Na de eerste serie enkelspelen leek er nog niets aan de hand. Thijs won gemakkelijk zijn eerste wedstrijd in drie games en Romano was in vier games de sterkste. Tussendoor had Erik wel verloren van de kopman uit de mediastad. Vanaf het dubbel ging het eigenlijk behoorlijk mis. Alleen Erik wist zijn resterende twee wedstrijden te winnen waardoor de teller op vier punten bleef steken. De favorietenstatus ligt na twee wedstrijden bij de andere ploegen, hopelijk zorgt dit voor meer ontspanning. Toch is er niets aan de hand, een plek bij de eerste vier is nog zeker haalbaar.

Erik
(Erik houdt schade beperkt tegen Hilversum 1)

SKF 2 deed goede zaken door in het verre Harkstede met 7-3 te winnen. De zege kwam mede tot stand doordat vier wedstrijden in de beslissende vijfde game werden gewonnen. Jasper was vandaag niet te kloppen, hij was driemaal de sterkste en won met Harm ook het dubbel. Simon speelde erg sterk en dit werd beloond met twee overwinningen. Harm merkte dat de Groningers wel raad wisten met zijn noppen, toch wist hij eenmaal te zegevieren. Na twee ronden staat SKF 2 aan kop in de landelijk B, knap van de promovendus!

SKF 3 wil graag kampioen worden in de hoofdklasse en promoveren naar het landelijke niveau, BIT.NL 2 werd slachtoffer van deze dadendrang. Door wederom een hattrick van Jeffrey en Ryan, en twee zeges van Mitchel werd er met 9-1 gewonnen. Kortom, SKF 3 ligt op koers! SKF 4 deelde in Wijchen de punten met ONI 1. Samuel en Niels wisten tweemaal te winnen en wonnen samen het spannende dubbel met 12-10 in de vijfde game. Kai, de laatste tijd goed in vorm, kwam helaas niet verder dan gamewinst. SKF 5 was vorige week vrij en kwam nu voor het eerst in actie in de eerste klasse, TT Nijmegen 1 was met 8-2 te sterk. Luca en Adrie zorgden beide voor een punt.

ryan leskens 2
(Ryan wint weer driemaal)

Zonder een zieke Hidde, maar met een goed invallende Mark ging SKF 6 naar Didam om te spelen tegen Relax 2. Uiteindelijk ging het team weer met zeven punten huiswaarts. Kopman Toine was weer in topvorm en was niet te verslaan. Mark wist tweemaal te winnen en Iris bleef eenmaal aan de goede kant van de score. Het dubbel maakte de zevenklapper compleet. SKF 7 kampte met persoonlijke problemen, op het laatste moment moest Olaf afhaken met griep. Manuel en Eelke vochten als leeuwen en sleepten met z’n tweeën nog een gelijkspel uit het vuur. Beide wonnen tweemaal en samen de dubbel. Een mooi competitiedebuut voor Eelke! Manuel had nog kans om zelfs te zorgen voor een overwinning, maar zijn laatste wedstrijd tegen de kopman van ONI ging met 10-12 in de vijfde game verloren.

SKF 8 speelde in Beuningen tegen het eerste team van TCB. Lennart en Lauren waren weer niet te kloppen en Stan wist ook een grote bijdrage te leveren met twee zeges. Helaas ging het dubbel verloren, maar een 8-2 overwinning is natuurlijk superknap! SKF 9 en SKF 10 mochten beide spelen tegen TVO. SKF 9 had het erg lastig. Matthian begon erg sterk met winst in de eerste partij, maar de andere negen wedstrijden eindigde in Oosterhouts voordeel. SKF 10 pakte vier punten tegen TVO 2. Rogier was in zijn beide wedstrijdenduidelijk de sterkste. Lucas wist eenmaal te winnen, een wedstrijd ging net verloren in vijf games.

SKF 9 Lennart
(Lennart wint weer met zijn team)

Komende zaterdag wordt het weer druk bij SKF, alle teams spelen dan een thuiswedstrijd.