Dames 1 speelt gelijk tegen Den Helder

De thuiswedstrijd van de vrouwen van SKF in de eredivisie tegen landskampioen Den Helder is in een 3-3 puntendeling geëindigd. Bij de pauze stond het team van coach Kees Moers met 2-1 voor. Carla Nouwen en Tali Cohen wonnen hun enkelspel tetgen Shu Men en Melanie Bierdrager. Dewedstrijd tussen de kopvrouwen Carla Nouwen en Ana Gogorita werd na de hervatting niet gespeeld. Nouwen moest opgeven vanwege een spierblessure in de schouder. ,, In de eerste partij kreeg ze er last van en voelde het nog meer bij het inspelen. We willen in deze fase geen risico’s nemen’’, verklaarde coach Moers na afloop. Tali Cohen kon in haar partij tegen Men drie matchpunten niet verzilveren en verloor in de vijfde game met 10-12. Jasminka Oey trok in de laatste partij de stand weer in evenwicht door te winnen van Melanie Bierdrager. Moers: ,,Een goede uitslag om op de derde plaats te blijven”.

De mannen wonnen in de tweede divisie met 7-3 van FTTC uit Franeker. Pieter van den Berg bleef ongeslagen. Brenda Vonk en Pim Mostert pakten ieder twee overwinningen.dames1