Ronde 3 BC weer boordevol emotie

Donderdag 9 februari was de avond dat Jacco de Gooijer er weer als een emotioneel wrak bij liep. na de formidabele overwinning van vorige week kwam de klap keihard aan. Drie partijen, nul games. Maurits van de Loo: te sterk, WilcoKesteloo, ook hij: te sterk. Gedesillusioneerd zat hij met een glas cola light op de bank. De tegenstanders van aankomende donderdag kunnen met vertrouwen hun partij tegen PinQ tegemoet zien. Het was ook nu weer een avond van teruggekeerde mensen. Bij Scheerder was Patrick van der Staaij na jaren afwezigheid weer in touw. Bij Breman speelde Timo Valk weer eens een wedstrijdje mee. Verder was het weer een aardig weerzien met Ceel Roseboom die aan de zijde van Eveline de strijd aanbond en ook een punt pakte.
Dit gaat echt de goede kant op, mensen. Drukte in de zalen, drukte rond de zalen. Daar willen we weer heen als organisatie!

Het overzicht:
In de B-poule was de return van Patrick van der Staaij gezellig, maar zonder punten. Tegen Wim Verzijl gaf hij een 10-2 voorsprong in de derde game uit handen en tegen Bert Admiraal kwam hij er niet aan te pas. Zijn jonge kompaan Adrie van Tuil won ondanks een matchpoint tegen van Wim. Hardeman-Scheerder 4-1. Voskuilen won met 4-1 van Van Hunnik. Jan van der Staaij won van zowel Ceel als Eveline. Ceel pakte wel een punt tegen Geert van Leeuwen. Breman behaalde de maximale score tegen De Indruk 1. Vooral de wedstrijd tussen Timo Valk en Ewout Hooijer was van een geweldig niveau.
In de A-poule memoreerden we al de 0 punten van Jacco tegen HZW. Thijs van de Coelen won nog wel van Wilco Kesteloo, waardoor de uitslag een iets (ik herhaal: iets) draaglijker 1-4 liet zien. De ontketende Maurits haalde de volledige score binnen. Van Dam won met 3-2 van Hardeman 1. Jan van Manen had zowel tegen Kevin van de Lustgraaf als Mark Westerink drie games nodig. Wim van Dam had niet helemaal zijn dag. We zullen dan ook totaal niet noemen dat Wim tegen Kevin in de tweede game tot precies 1 punt kwam. Dat soort opmerkingen hoort niet in een verslag thuis en we laten die 1 dan ook achterwege.

Twee wedstrijden in de C-poule: Ponsen 1 was met 4-1 te sterk voor Van Hunnik 2. De eer voor Van Hunnik werd gered door Ton Snijders die van Bart van Manen won. Voor Ponsen 2 scoorde Florian Scholten twee punten tegen De Indruk. Echter, Adrie van Dorp verloor beide partijen tegen Conny van Binsbergen en Suzette Hooijer.