Toine haalt halve finales op Nederlandse Kampioenschappen

Vandaag werden in Nijmegen de Nederlandse Kampioenschappen gehouden voor spelers met een B-licentie. Namens SKF deden er zes spelers mee.

De beste prestatie kwam van pupil Toine. Waar hij al verrassend eerste werd in zijn poule denderde hij door met winst in de kwartfinale in drie games. In de kwartfinale trof hij de nummer twee van Nederland, maar met strak noppenspel wist hij zijn tegenstander dik in drie games te verslaan. In de halve finale trof hij een sterk spelende Joshua Jonkman van Bit.nl.  Helaas eindigde hier het sprookje en bleek de halve finale het eindstation. Een superknap resultaat voor Toine op zijn eerste Nederlandse Kampioenschappen!

Bij de junioren kwamen vijf spelers in actie. Nick en Erik reikten tot de kwartfinale waarin voor beide kansen op meer waren. Nick verliest in vier games van Thijs Beentjes waarbij hij in twee verloren games meerdere gamepoints kreeg, maar niet verzilverde. Erik kwam in de vijfde game tegen Julian Plette met 9-7 voor maar verloor onfortuinlijk. Een wedstrijd op hoogstaand niveau, maar helaas niet gewonnen. De andere spelers overleefde de poule niet. Thijs trof het niet met zijn poule, hij werd derde achter de twee uiteindelijke finalisten. Jeffrey speelde erg sterk en kwam met maar één nederlaag in een driehoekje met twee andere spelers, maar helaas eindigde hij op onderlinge games als derde. Prima gespeeld, dat absoluut. Dani merkte al snel dat het niet zijn dag werd. De eerste twee wedstrijden gingen verloren en daardoor eindigde hij verrassend op een derde plaats.

Desalniettemin een mooie dag voor SKF met een keurige prijs voor Toine. Dank ook aan de coaches Pieter, Marc, Ad, Wisse en Dicky. Heel fijn dat jullie deze dag de fanatieke jeugdspelers wilden begeleiden. Ze hebben er veel aan gehad.

Morgen wordt het toernooi gespeeld voor de spelers met een A-licentie. Namens SKF zullen daar Sharon (meisjes junioren), Ricco (jongens junioren) en Iris (meisjes welpen) aan meedoen.

nk toine