Iris en Sharon halen prijzen op Nederlands Kampioenschap tafeltennis

Waar gisteren de spelers met een B-licentie in actie kwamen, vandaag was het de beurt aan de nationale top, de jeugdspelers met een A-licentie. Namens SKF kwamen drie spelers in actie.

Iris speelde mee bij de meisjes welpen en speelde een ijzersterk toernooi. Na ongeslagen de poule te winnen versloeg ze haar tegenstander in de kwartfinale in drie games. In de halve finale lagen er grote kansen. In de vijfde game kwam Iris met 5-1 en 7-3 voor, maar de als eerste geplaatste tegenstander Lynn Schijven ging er toch nog met de overwinning vandoor. Brons dus voor Iris in het enkelspel. Het dubbelspel ging beter, zonder gameverlies werd samen met Tess Stroeve de nationale titel binnengesleept.

Bij de junioren een vergelijkbare prestatie van Sharon. Ook zij bereikte de knock-outfase, met een nederlaag eindigde ze wel op een eerste plaats. Na een zeer nipte overwinning na matchpoints tegen in de kwartfinale tegen een uitermate sterk spelende Chimene Loesberg eindigde het in de halve finale tegen Karlijn van Lierop. Drie matchpoints werden niet verzilverd door Sharon, van Lierop benutte haar eerste. Met dezelfde speelster werd wel de nationale titel in het dubbel opgeëist.

Ricco speelde mee bij de jongens junioren en startte met een sterke 3-0 overwinning op de sterker geachte Brent Bakker. Een nederlaag tegen Eredivisiepeler Thomas Baart was ingecalculeerd, wel werd knap de eerste game gepakt. Met een tweede plaats in de poule plaatste Ricco zich voor de achtste finale waarin een 2-1 voorsprong in games onvoldoende was tegen Olaf Stolwijk.

Drie deelnemers, allemaal haalden ze het hoofdschema. En dan twee derde plaatsen in het enkel en twee titels in het dubbelspel, een zeer succesvolle dag voor SKF! Dank ook aan de coaches Rinie Kling, Lars Banning en Dicky de Jong.