Lintje voor Ronald Israël

Gisteren heeft oud voorzitter Ronald Israël een lintje ontvangen uit handen van de burgemeester. Wij feliciteren Ronald van harte met deze eervolle onderscheiding.

Het volgende stond op de veenendaalsekrant.nl over Ronald geschreven:

bron: Veenendaalsekrant.nl

“Ronald Israël (83) is al zo’n zestig jaar vrijwilliger in diverse maatschappelijke en kerkelijke functies. Hij was onder meer zondagsschoolleider, jeugdouderling, voorzitter van de commissie van beheer, wijkouderling en voorzitter van de kerkenraad van de Gereformeerde Kerk. Daarnaast was hij 10 jaar lang redactielid voor het kerkblad Samen Eén en redactielid/columnist voor het blad NIVO, een publicatie van de Stichting Welzijn Ouderen Veenendaal. Naast de kerkelijke functies vervulde de heer Israël vele bestuursfuncties. Hij was onder meer voorzitter van de ouderraad van het Christelijk Lyceum Veenendaal, voorzitter van de cliëntenraad van woonzorgcentrum De Engelenburgh en van woonzorgcentrum ’t Boveneind en voorzitter van de huurdersvereniging van Patrimonium Woonservice. Daarnaast was hij 11 jaar voorzitter van de tafeltennisvereniging SKF en drie jaar voorzitter van het stichtingsbestuur van Muziekschool de Muzen. Nog altijd is hij voorzitter van de bewonersvereniging Freule Lauta van Aysmaflat.”