Thijs van den Berg wint B ranglijsttoernooi in Assen!

Afgelopen zaterdag kwamen zeven spelers van SKF in actie tijdens het B ranglijsttoernooi in Assen. Helaas hadden Jeffrey en Toine zich afgemeld, maar toch werden er vooraf kansen toegedicht.

Bij de jongens pupillen kwamen Rogier en Bastian in actie. Rogier werd in zijn eerste B toernooi knap vijfde in een poule van zeven. Bastian, nog wel uitkomend voor TVO maar al spelend in een SKF shirt, werd vierde. De jongste SKF spelers lieten vaak een erg hoog niveau zien. Goed gedaan toppers!

Meisjes junior Aniek speelde een fantastisch toernooi. Ze versloeg een speelster van Hutaf en een hoger geplaatste speler uit Assen, maar maakte het de andere speelsters ook erg lastig, tot drie maal toe verloor ze pas in de vijfde game.

Bij de jongens junioren vier spelers die allen op de eerste plaats in de poule eindigden. Erik, Thijs en Dani wonnen al hun wedstrijden, Nick verloor eenmaal. Dani kon geen vuist maken tegen Sjoerd van Heerebeek en sneuvelde bij de laatste 16. De andere spelers wonnen hun wedstrijd en ook in de kwartfinale enkel overwinningen. Drie spelers van SKF in de halve finale dus! Thijs en Nick speelden hierin tegen elkaar, ondanks sterk spel van Nick was clubkampioen Thijs toch net een maatje te groot. Een tafel verderop leek Erik zich ook de plaatsen voor de finale, maar bij een 2-0 en 5-2 voorsprong haperde de machine en verloor ook hij van Sjoerd van Heerebeek. In een mooie finale liet Thijs zijn sterkste spel zien en hij nam revanche voor Dani en Erik door wel van Sjoerd te winnen (11-6, 7-11, 11-4 en 11-6). Thijs wint het toernooi bij de junioren en heeft nu dus een A licentie. Leuk detail, alle drie de “van den Bergjes” (Pieter, Marc en Thijs) wisten als junior het toernooi een keer te winnen.

Dank ook aan de coaches die de spelers deze dag hebben begeleid. Rinie Kling, Dicky de Jong, Marc van den Berg, Ricco Gerritsen, Joost Kooi en Mark Baerveldt.

(spelers Thijs, Erik, Nick en Rogier met coaches Rinie, Dicky, Marc, Joost en Mark)