Jeffrey en Ricco door bij C meerkampen

Zondag kwamen de C spelers in verschillende plaatsen in Nederland uit tijdens de eerste ronde van de Nationale C Meerkampen voor senioren. Jeffrey en Ricco speelden in Nieuwegein bij VTV.

De kersverse eerste teamspeler Jeffrey startte prima met drie zeges in vier wedstrijden, maar daarna zakte het niveau en kon er niet meer gewonnen worden. Nadat alle wedstrijden klaar waren ontstond er een vreemde situatie. Twee spelers waren duidelijk te sterk in de achtkamp en een eindigde als laatste. Maar de andere vijf spelers, waaronder Jeffrey, hadden driemaal gewonnen en de onderlinge resultaten moesten bepalen wie waar zou eindigen. Jeffrey eindigden van deze vijf spelers als tweede en dus als vierde in de poule, precies genoeg om zich te plaatsen voor de volgende ronde.

Ricco wist zijn eerste vier wedstrijden te winnen, waaronder een spannende wedstrijd tegen Tristan Benschop die met 14-12 in de vijfde werd gewonnen. Tegen Brent Bakker kon een voorsprong in de vijfde game niet verzilverd worden, de wedstrijd ging met 9-11 in de vijfde verloren. De wedstrijd tegen Jens Wiersma eindigde op dezelfde manier, maar doordat tussendoor nog een keer werd gewonnen eindigde Ricco met 5 uit 7 op een derde plaats.

Beide spelers zijn dus door en mogen op zondag 10 februari aantreden in de halve finales.