Eindelijk was het weer zover, de clubkampioenschappen! Geen puntenvoorgift, maar een gelijke strijd om te bepalen wie de beste jeugdspelers van SKF zijn. Het toernooi was met 22 deelnemers verdeeld over 3 categorieën prima bezet en de grote vraag was natuurlijk: kan Erik Verzijl voor de derde keer op rij clubkampioen worden en de “cup met de grote oren” voor altijd mee naar huis nemen?

Het was even wachten op de ontknoping omdat alle spelers via een poulefase eerst moesten bepalen in welke klasse ze terecht kwamen, waarna er verder gespeeld in Klasse A, B en C. In alle klassen was het zeer spannend tot aan het eind en waren er meerdere verrassende uitslagen te noteren. De winst in C-poule werd bepaald door een 6-kamp waarin de nummers 1,2 en 3 uiteindelijk met de felbegeerde prijzen naar huis mochten. De winst was er voor Olaf van Passel, 2e plaats voor Daniël van Klinken en Hugo Keijzer mocht de derde prijs in ontvangst nemen.

De B-poule was het moeilijkst te voorspellen, mede gezien het feit dat er geen enkele speler was die er bovenuit stak. Des te leuker waren de eindrondes die de prijsverdeling bepaalden. De winst in de B-poule ging uiteindelijk verrassend naar Lauren Klerx, de 2e plek werd opgeëist door Niels Bremer en derde werd Rogier van den Broek.

De strijd in de A-poule leverde uiteindelijk de bekende gezichten in de halve finales op: Thijs, Erik, Ricco en Nick. Thijs en Erik mochten vervolgens gaan bepalen wie zich clubkampioen van 2018 mocht noemen en dat werd Thijs van den Berg na een spannende strijd! Erik Verzijl mocht dus de 2e prijs komen ophalen en Ricco Gerritsen won de strijd om plaats 3.

Prijswinnaars, gefeliciteerd! Naast al de prijzen van de clubkampioenschappen zelf, het rad waaraan gedraaid mocht worden om cadeautjes te winnen (het was tenslotte Sinterklaas) en al het snoep wat aan het eind van de dag met de kinderen mee naar huis is gegaan, was er nog een hele mooie prijs gewonnen door team 5. Maickel Kosterman, Stan Robbers en Daniël van Klinken zijn afgelopen seizoen kampioen geworden in de 3e klasse. Voor de afscheidnemende Stan was dit dan ook een prachtig einde! Heren, proficiat!