Succesvol optreden Autobedrijf Jacco de Gooijer/ SKF-heren 1

Afgelopen zaterdag kwamen de vier landelijke seniorenteams van SKF in actie. De drie herenteams speelden op vreemde bodem, het damesteam speelde tussen de jeugdteams in eigen huis.

Fysiotherapie Scheepjeshof/SKF dames 1 kon niet voorkomen dat Scylla 1 met een 3-3 gelijkspel naar huis terugkeerde. Aan Melanie Bierdrager lag het niet, net als vorige week tegen VTV wist zij in haar beide wedstrijden ongeslagen te blijven, al moest ze in haar laatste wedstrijd tegen Kim Hergelink diep gaan. De wedstrijd eindigde in de verlenging van de vijfde game, maar gelukkig bleef Melanie aan de goede kant van de score. Carla Nouwen versloeg in haar eerste wedstrijd verdedigster Marie Dupuydt, maar verslikte zich verrassend in een sterk spelende Esmee van Marwijk. Brenda Vonk had duidelijk niet haar dag. Eerst verloor ze na een 2-0 voorsprong in games met 10-12 in de vijfde game van Hergelink, tegen Dupuydt wist ze juist een 0-2 achterstand in games goed te maken, maar ook hier ging het in de vijfde game mis. Zaterdag komt het sterke team van Heerlen op bezoek, hopelijk gaat het dan weer wat beter met onze dames.

Autobedrijf Jacco de Gooijer/ SKF-heren 1 speelde tegen Hilversum 2. Een vooraf veelbesproken wedstrijd, bij de tegenstanders speelt Arnoud Meijer die het afgelopen seizoen nog de clubkleuren van SKF verdedigde. Het verlies van deze sterke speler en de opvulling met het eigen talent Jeffrey Vonk zou een groot verschil maken. Maar hoe anders liep het. Na vier wedstrijden leidde Autobedrijf Jacco de Gooijer/ SKF-heren 1 al met 4-0. Pieter van den Berg klopte Meijer, Floris Zur Muhlen won volgens verwachting van Lars de Visser maar Jeffrey verraste met een zege op Mick de Vette. Toen ook het zorgenkindje, het dubbelspel, door Pieter/Floris werd gewonnen zag het er heel zonnig uit. Pieter verloor van de op papier zwakste speler de Visser waarna Jeffrey de show mocht stelen. Hij kwam 2-0 voor tegen Meijer, die vervolgens met twee maal 4-11 de stand gelijk trok. Toen het ook nog eens 4-9 in de vijfde game werd leek het over, maar Jeffrey geeft nooit op en scoorde zeven punten op rij. Vervolgens wist alleen Floris nog zijn beide wedstrijden te winnen waardoor hij letterlijk en figuurlijk de grote man van de dag werd. Tegen Meijer werkte hij matchpoints weg om met vervolgens met 14-12 in de vijfde af te maken. Een keurige 7-3 zege in strijd om lijfsbehoud, een heel goed begin!

(Floris ongeslagen tegen Hilversum)

SKF 2 kende juist een valse start tegen TOGB 1. In Berkel en Rodenrijs kwamen Dicky de Jong, Erik Verzijl en Ricco Gerritsen binnen no-time met 0-3 achter. Het dubbel Erik/Dicky leverde het eerste punt op, in drie dikke games werd de wedstrijd gewonnen. Dicky wist vervolgens nog te winnen van Leroy Heemskerk en boekte tegen het grote talent Milo de Boer een hele dikke zege. Ricco en Erik kwamen niet tot scoren, maar beide kregen wel kansen. Eerst Ricco die tegen Clemens Bonner in de vijfde game met 4-10 achter kwam, maar terugkwam en twee matchpoints kreeg boven de 10. Maar het was de Duitse speler die met 15-17 de gelukkigste was. Vervolgens Erik tegen Heemskerk, bij een stand van 2-1 in games en 10-8 kreeg Erik ook twee matchpoints. Maar als het eenmaal tegen zit dan zit ook alles tegen, de wedstrijd werd alsnog verloren en dus kwam er een 3-7 nederlaag op het bord te staan. Een slecht begin in de strijd tegen degradatie tegen een vermoedelijk concurrent.

Ook SKF 3 kende een hele moeizame middag. Tegen Huizen 1, een promovendus uit de hoofdklasse, werd een verrassende 3-7 nederlaag geleden. Veel vijfsetters, maar uiteindelijk stond SKF 3 duidelijk aan de verkeerde kant van de score. Thijs van den Berg, Sharon Janssen en Edwin Vonk wisten alle drie van een andere tegenstander te winnen. Sharon verloor twee wedstrijden pas in de vijfde game en Thijs kon in zijn laatste wedstrijd een 2-1 voorsprong in games niet omzetten in een overwinning. Daarentegen liet de ervaren Edwin zien nog altijd flexibel te zijn, na een 1-2 achterstand in games bleef hij zoals altijd koel en won tweemaal in de tiebreak.

Aankomende zaterdag spelen alle vier de teams een thuiswedstrijd vanaf 15:00 uur. Het programma:

Fysiotherapie Scheepjeshof/SKF dames 1 – TTV Lybrea Heerlen 1
Autobedrijf Jacco de Gooijer/ SKF-heren 1 – Tempo Team 2