Zaterdag eerste thuiswedstrijden van het nieuwe seizoen.

Waar de afdelingssenioren en landelijke herenteams met uitwedstrijden beginnen, zaterdag wordt het een drukke bedoeling in de zaal van SKF. Naast de jeugdteams zal ook het damesteam na de succesvolle uitwedstrijd tegen VTV voor het eerst in de vertrouwde eigen zaal in actie komen.

Het team van coach Rinie Kling ontvangt het traditioneel lastige Scylla. De ploeg uit Leiden heeft echter in de eerste competitiehelft veel punten laten liggen, zij moeten een flinke inhaalslag slaan om weer aansluiting te krijgen met de top vier. We hopen dat de steun van het thuispubliek doorslaggevend zal zijn. Carla Nouwen, Brenda Vonk, Melanie Bierdrager, Heleen Hop en Sharon Janssen gaan in ieder geval hun best doen.

Zoals gezegd, ook de jeugdteams komen in actie. We kijken hier vooral uit naar het eerste jeugdteam dat uitkomt in de Kampioenspoule. Na het succesvolle kampioenschap in 2017 is het nu tijd voor een nieuwe generatie. Tevens wordt dit het debuut van Djen Bakx, die de overstap maakte van Taverzo uit Zoetermeer. Met de vaste waarden Dani van Bergen, Nick van Dijk en Jeffrey van Eek zal het team van coach Jean-Paul Haenen een goede eerste stap willen zetten, en wel tegen favoriet Swift 1.

Verder spelen alle andere jeugdteams ook een thuiswedstrijd. De teams SKF 2 en SKF 3 spelen zelfs twee wedstrijden. Na in de ochtend een “vreemde” tegenstander te treffen mogen ze het in de middag tegen elkaar opnemen in de Hoofdklasse.

Extra veel succes wensen we Bastian Ramakers en Joran Hangoor. Zij komen voor het eerst uit in een competitiewedstrijd van SKF. Bastian komt over van TVO en Joran heeft na een periode van alleen maar trainen de overstap gemaakt naar het competitie spelen.

Kom dus gerust naar SKF en moedig onze teams aan. Ze kunnen de steun zeker gebruiken!

Overzicht wedstrijden:

11:00 uur