Afgelopen zaterdag zijn onze landelijke teams weer in actie gekomen. De senioren teams mochten het op vreemde bodem gaan klaren, de jeugdteams speelden een thuiswedstrijd.
Onze dames van FysiotherapieScheepjeshof/SKF speelden tegen Tanaka. Op voorhand werd een ruime overwinning verwacht. Deze overwinning kwam er wel, maar toch zullen de dames het jammer vinden dat het geen 0-6 overwinning is geworden. Brenda Vonk en Melanie Bierdrager wisten eenvoudig zonder gameverlies hun eerste wedstrijd te winnen. Annewyke Appels verloor helaas haar eerste pot van de dag. Gelukkig wist zij later op de dag noch wel haar eerste pot van het seizoen in de wacht te slepen. Brenda en Melanie wonnen beiden hun tweede pot ook, waardoor 1-5 de eindstand bleek. Volgende week mogen zij het uit gaan proberen tegen het sterke Heerlen.

Autobedrijf Jacc0deGooijer/SKF 1 speelde een late uitwedstrijd tegen Red Stars 1 uit Venray. Het was een gelijkopgaande wedstrijd waarbij beide teams het elkaar lastig maakten. Anders dan gewoonlijk was het deze keer niet Pieter van den Berg die de eerste wedstrijd op zich nam, Floris Zur Muhlen nam deze taak op zich. Helaas niet succesvol, hij verloor in vijf games van Kas van Oost. Dit is geen schande, aangezien hij ook de rest van de dag ongeslagen bleef. Wel wist Floris van Frank van der Vleuten te winnen. Ook Jeffrey Vonk wist van Frank te winnen. Pieter deed er nog een schepje bovenop door niet alleen van Frank, maar ook van Tom Thijssen te winnen. Doordat de dubbel ook in het voordeel van SKF werd beslist, was de eindstand 5-5. Volgende week spelen ze een uitwedstrijd tegen De Toekomst 1.

SKF 2 speelde met invaller Marc van den Berg, die de plaats van Dicky de Jong voor een dag overnam. Het team speelde tegen een concurrent voor handhaving, namelijk Alexandria 1 uit Rotterdam. Een belangrijke wedstrijd dus. Na een langslepend gevecht, de wedstrijd duurde welgeteld vijf uur en bevatte zeven wedstrijden die het maximale aantal games telde, werd de minimale overwinning op het bord gezet. Marc mocht zich direct melden achter de tafel waar hij het opnam tegen Bas Woudstra. Jammer genoeg ging deze wedstrijd 11-7 in de vijfde game verloren. Erik Verzijl zorgde vervolgens voor de snelle gelijkmaker door 3-0 te winnen van Eric Olieman. Ricco Gerritsen kwam vervolgens 2-0 achter, maar rechtte de rug en wist zich terug te knokken en ook nog te winnen van Eric Disseldorp. De rest van de dag werd vooral gevuld met lange wedstrijden, waarbij uiteindelijk een 4-6 overwinning het resultaat was, waarbij Erik zijn eerste hattrick van het seizoen scoorde. Ricco wist twee potten te winnen, en invaller Marc droeg ook zijn steentje bij door ook een punt te scoren. Volgende week staat het oersterke Maashorst op het programma.

Ook afgereisd naar Alexandria was SKF 3, wat ook resulteerde in veel games en vermaak voor het publiek. Thijs van den Berg en Edwin vonk verloren allebei in de vijfde game, waardoor meteen een kleine achterstand een feit was. Jacintha de Hoop speelde daarop een sterke wedstrijd, zij won haar eerste wedstrijd van dit seizoen in het minimale aantal games. Alexandria stelde een sterk dubbel op, waarna wederom in vijf games het onderspit werd gedolven. Daarna een sterke reeks voor SKF, van de resterende zes wedstrijden ging er maar een verloren. Ook een minimale overwinning voor SKF 3 dus. Elke speler droeg evenveel bij aan de overwinning met twee overwinningen per persoon. Volgende week mogen ze het opnemen tegen de titelconcurrent Kluis, die momenteel ook de koppositie inneemt.

SKF jeugd 1 speelde een thuiswedstrijd tegen Hilversum 1. Achter de tafel voor SKF verschenen Nick van Dijk, Djen Bakx en Dani van Bergen. De eerste vijf wedstrijden werden zonder al teveel moeite in de wacht gesleept, alleen Nick had vijf games nodig. Vervolgens een kleine hapering, Nick verloor van Luuk Houtgast. Vanaf hier werden de wedstrijden wel spannender, drie potten van vijf games  volgden elkaar op. Wel werden ze allemaal gewonnen, met een eindstand van 9-1 als resultaat. Door deze uitslag doen ze goede zaken in de strijd om het kampioenschap. Volgende week gaan ze proberen deze reeks door te zetten tegen directe concurrent Rega 1.

SKF/Hoogland 2 speelde een lastige wedstrijd tegen het sterke Hilversum 3. Na een moeizaam begin, vier potten gingen verloren, werd er wat teruggedaan. Bastian Ramakers en Iris Leskens wisten beiden te winnen. Helaas was daarna de koek op, met een 2-8 verlies tot gevolg. Wel had Bastian kans op een tweede overwinning tegen Koen Houtgast, helaas ging deze nipt verloren. De SKF/Hoogland combinatie had teveel moeite met het sterke Hilversum, die op de eerste plek is beland. Volgende week mogen ze het in eigen huis weer proberen tegen Vitesse ’35 1, die twee plekken lager staat.