Onze jeugdteams hebben afgelopen zaterdag allemaal op eigen grond gespeeld. En we kunnen met enige zekerheid zeggen dat er veel uiteenlopende standen uitgerold zijn.

SKF 3, de eerste van onze twee teams in de hoofdklasse, is in actie gekomen tegen het eerste team van de Treffers uit Arnhem. Onze jongens en meisje hebben laten zien wat ze waard zijn, door met de grootst mogelijke verschil te winnen. Het leek een eenzijdige strijd, waarbij er zelfs geen een wedstrijd in vijf games is gespeeld. Niels Bremer, Toine van Vliegen en Aniek Jansen hebben hun beste vorm laten zien en een uitstekend resultaat neergezet. Volgende week mogen ze weer in eigen huis aantreden tegen Hutaf 3, en we hopen dat ze hun lijn van afgelopen zaterdag doortrekken.

Zo degelijk als SKF 3 heeft gespeeld, zo moeilijk had SKF 4 het in dezelfde Hoofdklasse poule. Hoewel er duidelijk hard gestreden is door de mannen van SKF, wisten ze niet een keer tot scoren te komen. Wel was Lauren Klerx in de negende wedstrijd dichtbij een punt, maar ook hij ging in vijf games ten onder. Zijn ploeggenoten Niels Pater en Rogier van den Broek wisten hier en daar wel games te winnen, maar uiteindelijk bleek Hercules 3 te sterk. De bezoekers gingen met tien punten naar huis.
Volgende week moeten de jongens van SKF 4 uit naar Arnhem, waar ze het op zullen nemen tegen de Treffers.

SKF 5 (tweede klasse) speelde afgelopen zaterdag een afwisselende wedstrijd tegen Hercules 4. De eerste vijf wedstrijden waren moeizaam voor de thuisploeg, die door Manuel de Bruin maar een keer tot scoren kwam. Na die eerste periode leek het team wakker geschud, en won drie wedstrijden op rij. Helaas haperde het aan het eind nog een beetje bij SKF, waardoor een eindstand van 4-6 bekend werd. Manuel was de man in vorm bij SKF, die twee wedstrijden wist te winnen. Eelke de Jong en Hugo Keijzer moesten genoegen nemen met een gewonnen wedstrijd. Volgende week spelen ze in op eigen terrein tegen hun bovenstaande concurrent ONI 3.

SKF 7 in de derde klasse heeft een lastige wedstrijd meegemaakt afgelopen zaterdag. De uitploeg kwam met twee man opdagen, maar dat stopte de spelers niet om een minimale overwinning eruit te halen. De wedstrijden werden, op twee na, allemaal in vier of vijf games beslist. Beide teams wilden weinig toegeven dus. Joran wist wel erg knap al zijn potten te winnen, maar het was niet genoeg voor een gelijkspel. Uiteindelijk moest de thuisploeg genoegen nemen met vier punten. Daarmee beland het team van SKF op de vijfde plaats, en strijd dus voor handhaving. Dat mogen zij volgende week voortzetten, thuis tegen Hutaf 6.