Speelronde 10 bij de jeugd: Iedereen kampioen?!

Voor jeugd 1 ging de afsluitende speeldag wel niet om het kampioenschap maar punten moesten er nog wel gehaald worden om zeker te zijn van de een plek bij de eerste vier in Landelijk A. Op bezoek bij concurrent Quick’72/Seta/TTC 1 mesten er minstens twee winstpartijen worden binnengehaald. De aftrap viel nog een beetje tegen want zowel Stijn Stellaard als Robin Klomp wisten hun eerste wedstrijd niet winnend af te sluiten maar gelukkig zette kopman Bastian Ramakers de SKF’ers op het goede spoor met een duidelijke overwinning. Toen vervolgens ook nog het dubbel Stijn/Bastian nipt aan het langste eind wist te trekken was de buit eigenlijk binnen. Desondanks wilden ze natuurlijk nog zoveel mogelijk punten halen maar dat bleek lastig te zijn. Alleen Bastian wist nog een wedstrijd in vijf games te winnen en verloor er nog een nipt in vijven maar de anderen kwamen niet meer in de buurt van een zege. Een 7-3 nederlaag dus maar dat geeft allemaal niks. Komend seizoen spelen Bastian, Stijn en Robin in de kampioenspoule, de hoogste klasse in Nederland bij de jeugd.

SKF 2 was vorige week al kampioen geworden in de 1e/2e klasse dus de laatste wedstrijd tegen Cevelum 1 in eigen huis was er puur een voor de statistieken. Dat maakte Gerian, Maarten, Daan en Levi natuurlijk niet uit want ook deze wedstrijd wilden ze winnen. De start was zoals zo vaak goed maar overwinningen van Gerian, Maarten en Daan. Alleen Levi moest na vijf games z’n tegenstander feliciteren. De dubbels zijn een sterk wapen van SKF 2 en ook nu lieten ze dat zien. Maarten en Daan kostten het weliswaar vele zweetdruppels maar met 16-14 in de vijfde werd de wedstrijd binnengehaald. Bij een 5-1 tussenstand leek het een dikke overwinning te worden maar plotseling stokte het. Gerian verloor verrassend z’n tweede wedstrijd en in navolging van hem wisten al z’n teamgenoten ook hun tweede potje niet te winnen. Van 5-1 was het ineens 5-5 geworden. Niet erg natuurlijk en het kampioenschap smaakt er niet minder om. Van harte gefeliciteerd nogmaals en veel succes volgend jaar op een niveautje hoger.

Ook SKF 3 was vorige week al tot kampioen gekroond, in de 3e klasse, maar wilden dit zeker nog extra glans geven. Thuis tegen Treffers (A) 4 speelden Lars, Jorian, Stan en David een puike wedstrijd. De eerste ronde enkels werd overtuigend gewonnen want Jorian, Stan en David wisten hun eerste wedstrijden te winnen en alleen Lars moest z’n tegenstander feliciteren. Beide dubbels waren, met veel geploeter, voor de thuisploeg waardoor het halverwege al 5-1 stond. Deze voorsprong lieten ze niet meer los want ook in de tweede ronde enkelwedstrijden werden nog overwinningen binnengehaald door Lars en Stan. Uiteindelijk werd er een prachtige 7-3 zege geboekt waarmee het team heeft laten zien deze klasse ontgroeid te zijn. Gefeliciteerd met het kampioenschap en ook voor jullie veel succes volgend seizoen in een hogere klasse.

Voor SKF 4 was de laatste wedstrijd nog een hele spannende. Het kampioenschap in de klasse O-13 kon binnengehaald worden maar de concurrentie uit Ede volgde slechts op één punt. Met een hele dikke zege zouden ze zeker zijn, anders werd het afwachten. Thuis tegen Treffers (A) 7 begonnen Demi, Ruben, Roan en Finn sterk.

De eerste enkelwedstrijden werden binnengehaald alleen Finn struikelde over z’n tegenstander. Dit zorgde voor wat extra druk omdat er nu eigenlijk geen punten meer verloren mochten worden om zeker te zijn. De dubbels haalden wat van de spanning af want deze werden overtuigend gewonnen en ook daarna kwam het team niet meer in de problemen. De laatste enkels werden allemaal ruim gewonnen door de SKF’ers en daarmee boekten zij een 9-1 zege. Het toegestroomde publiek kon dus juichen want het kampioenschap was binnen, van harte gefeliciteerd!