Afgelopen zaterdag speelde de landelijke selectie na een vrije zaterdag weer een wedstrijd. Het dames eredivisieteam en het eerste herenteam waren vrij.

SKF 2 speelde tegen nummer twee Entac 1 uit Enschede. Het beloofde een spannende wedstrijd te worden. Waar Dicky de Jong vorige keer nog moeite had met de jeugdige Colin Ligt, was er deze keer geen vuiltje aan de lucht. Een 3-0 overwinning was het gevolg. Erik Verzijl daarentegen speelde een veel moeilijkere wedstrijd tegen Tom Coenen, waar hij de vorige keer met 3-0 van verloor. Na een achterstand  van 2-0 en een matchpoint tegen knokte hij zich terug tot een knappe overwinning. Ook Ricco Gerritsen wist zijn eerste pot van de dag te winnen, hij deed dit tegen Lars Banning. Nadat de dubbel ook gewonnen werd, stoomde het team door naar een prachtige 7-0 voorsprong. Hier kwam een kleine kink in de kabel, waar een sterk spelende Tom Ricco de baas was. Maar ook de laatste twee wedstrijden werden gewonnen, waardoor een ontzettend mooie en bruikbare 1-9 overwinning op het scorebord verscheen. Dicky en Erik wisten allebei de hattrick te voltooien, Dicky deed dit zelfs zonder gameverlies. Volgende keer staat een thuiswedstrijd tegen Alexandria ’66 1 op het programma.

SKF 3 speelde een uitwedstrijd in Utrecht tegen SVE 2. Thijs van den Berg trapte af en speelde direct een spannende wedstrijd tegen Ron van der Maarel, die hij helaas in de vijfde game prijs moest geven. Zijn broer Marc zette daarna de score recht door met 3-0 van Christiaan Witteveen te winnen. Edwin Vonk had daarna moeite met invaller Walter Daatzelaar, maar was in vier games te sterk voor de speler uit de eerste klasse. De dubbel was gauw gewonnen door de broertjes Marc en Thijs. Thijs moest direct weer, dit keer tegen Christiaan. Een zwak spelende Thijs kwam niet eens aan een game toe, en werd dus afgestraft. Ron won daarop van Edwin en zo stond het weer gelijk. Toen leek SKF los te komen en won alle verdere wedstrijden, waarbij Marc een stunt uithaalde door na een 2-0 achterstand tegen Ron de wedstrijd er nog uit te slepen in een spannende vijfde game. Na alle tien de wedstrijden was een mooie 3-7 overwinning een feit. Volgende keer speelt SKF 3 thuis tegen Alexandria ’66 2.

De jeugd van SKF 1 speelde in landelijk A tegen Never Despair 1. Nick van Dijk begon de dag met een enerverende wedstrijd tegen Robin Vos. Na een 2-0 achterstand wist hij er nog een beslissende game uit te halen, die hij jammer genoeg nipt verloor. Dani van Bergen begon ook met een vijfsetter, maar hij in tegenstelling tot Nick 2-0 voor. Hij wist de laatste game wel te winnen. Xijin Zheng speelde ook een vijfsetter, die zij evenals Nick verloor. Nadat het dubbel verloren ging, vocht SKF zich terug in de wedstrijd in de vorm van een overwinning van Dani en Nick. Xijin verloor vervolgens haar tweede wedstrijd van de dag nipt in vijven. Dani wist verder nog zijn hattrick compleet te maken, terwijl ook Nick een puntje voor SKF binnensleepte. De eindstand was dus uiteindelijk 5-5. Volgende keer zullen zij aantreden tegen Hilversum 1.

SKF/Hoogland 2 uit landelijk C schoot uit de startblokken tegen Swift (D) 2. Door twee overwinningen van Bastian Ramakers, een overwinning van Iris Leskens en Olaf Kooijman en een gewonnen dubbel stond een prachtige voorsprong van 5-0 op het bord. Hier waren wel twee vijfsetters voor nodig, die vervolgens wel comfortabel werden gewonnen. Swift vocht zich vervolgens knap terug tot een 5-4 tussenstand. Iris wist nog wel haar laatste wedstrijd te winnen, waardoor een 6-4 overwinning de eindstand bleek. Na zeven wedstijden staat het team nu op een knappe tweede plek in landelijk C.