SKF’ers presteren goed op NJM

Afgelopen zondag werd in Almere gestreden tijdens de kwartfinale van de Nationale Jeugd Meerkampen. Zes spelers van SKF kwamen in actie, en met succes.

Bij de jongens junioren plaatste alle vier de spelers zich voor de volgende ronde. Floris werd eerste zonder ook maar een game te verliezen. Ricco bleef tot de laatste wedstrijd ook zonder gameverlies, maar verloor zijn laatste wedstrijd en werd tweede. Ook Dani wist een tweede plaats te behalen, mede door een overwinning op teamgenoot Nick (uitkomend voor SVE). Jeffrey eindigde op een derde plaats, voldoende voor plaatsing voor de halve finales.

Bij de meisjes pupillen had Iris een goede dag. Net terug van een toernooi in het buitenland, en toch meteen presteren in de NJM. Slechts een game werd gemorst. Iris hoeft geen halve finale meer te spelen, zij is nu al geplaatst voor het finaleweekend in juni in Panningen!

Aniek begon wat stroef, maar vanaf de vierde wedstrijd ging het lopen. Heel nipt verlies tegen een noppenspeelster (12-14 in de vijfde game), maar keurig herstel met een zege in vieren in de laatste wedstrijd. Niet door, maar zeker goed gespeeld!

Naast de zes spelers kwamen er ook nog drie andere spelers die regelmatig bij SKF te zien zijn in actie. Xijin en Bastian plaatsten zich heel gemakkelijk, beide spelers werden ruim eerste in hun poule. Nick werd vijfde in zijn poule en is uitgeschakeld.

Dank hierbij aan de coaches Jean-Paul Haenen, Rinie Kling, Mark Baerveldt en Dicky de Jong!