Laatste speelronde jeugd, met een kampioenschap!

De competitie zit er al weer op… Afgelopen weekend werden de laatste wedstrijden gespeeld. Hierbij een verslag van hoe het gegaan is.

En we beginnen een keer met SKF 5, en terecht! Zij speelden twee wedstrijden op een dag. In de ochtend werd er in Bemmel gespeeld tegen Essentia 1. Maickel en Stan wonnen hier twee wedstrijden, Daniël was eenmaal succesvol. 5-5 dus. In de middag werd er gespeeld in de zaal van SKF tegen Westa 2 dat een week eerder geen team op de been kon brengen. Toen de wedstrijd startte werd bekend dat concurrent Hutaf 6 met 8-2 had gewonnen van Zevenaar 3, en dus moesten er evenveel punten gehaald worden om kampioen te worden. Of het kwam doordat onze jongens al in de ochtend hadden gespeeld en nog warm waren, of het kwam door het extra fanatisme, de topcoaching van Thijs, het spelen tussen de landelijke senioren of de aanwezige ouders en supporters is niet bekend. Maar dat Maickel, Stan en Daniël een heel hoog niveau haalde moge duidelijk zijn! De sympathieke tegenstander werd met maar liefst 10-0 naar huis gestuurd! Kampioenen!!!! Gefeliciteerd mannen!!!

(Maickel, Stan en Daniël, proficiat!!!)

SKF 1 speelde in den Haag en deelde de punten met HTTV’070 1. Nick was weer in goeden doen en wist zijn drie tegenstanders te verslaan. Dani en Jeffrey bleven steken op een overwinning. Het team eindigt hierdoor op een derde plaats en zal in het voorjaar uitkomen in de hoogste jeugdklasse van Nederland, de Kampioenspoule.

SKF 2 speelt in de play offs en wist in haar laatste wedstrijd een tweede plaats af te dwingen. Met twee zeges van Niels en een van Toine, maar ook met dubbelwinst werd een nipte nederlaag geleden tegen Hutaf 3. Westa 1 duidelijk een maatje te groot, maar SKF 2 dus de “best of the rest”. Keurig gedaan Niels, Toine en Adrie!

SKF 3 kwam niet in actie, zij speelden hun wedstrijd al eerder. Wel werden ze uiteindelijk tweede in de 1e klasse. Een mooi debuut voor Aniek, nieuw bij SKF. En ook een goed seizoen voor Iris en Mark.

SKF 4 begon het seizoen erg zwak en er werden bijna geen punten gehaald. Maar met hard trainen zijn ze er bovenop gekomen, met een heel erg mooi slot. Tafeltennis Nijmegen 1 werd op een 6-4 nederlaag getrakteerd! Niels, Rogier en Lauren wisten tweemaal te winnen. Tegenstander Sander Dam was te sterk in het enkel en te bepalend in het dubbel.

SKF 6 speelde tegen kampioen TCB 1. In ruil voor de felicitaties aan de tegenstander ontvingen onze jongens twee punten. Deze kwamen van het batje van Manuel en Olaf. Eelke, de laatste weken zo in vorm kwam een keer niet tot scoren. Maar goed, de play offs halen was al een hele goede prestatie, ook voor Marnix en Joël.

Ook de jonge jongens van SKF 7 speelden in Beuningen, zij wisten TCB 3 met 6-4 te verslaan. En de verdeling had niet mooier kunnen zijn. Bernard, David, Just en Hugo wisten alle vier een wedstrijd te winnen! Over een echt team gesproken! Een keurige 2e plaats voor onze jongens! En dat terwijl drie van de vier pas voor het eerst competitie spelen! Knap hoor!

De komende tijd dus geen competitie, dat feest barst pas los op de eerste zaterdag van februari. Wel worden er nog genoeg leuke dingen georganiseerd bij SKF! Om te beginnen de clubkampioenschappen aanstaande zaterdag, het kerstdubbeltoernooi op 22 december, de Gelderse Kampioenschappen op 5 januari….. Heb je je voor deze dingen nog niet ingeschreven, doe dit dan vlug! O ja, en we trainen natuurlijk gewoon nog flink door, dus genoeg kans om te tafeltennissen bij SKF!