Autobedrijf Jacco de Gooijer/ SKF-heren 1 handhaaft zich in laatste speelronde

Afgelopen zaterdag kwamen drie landelijke herenteams in actie. SKF 4 had hun wedstrijd op verzoek van de tegenstander al eerder gespeeld en kwam niet in actie.

Voor Autobedrijf Jacco de Gooijer/ SKF-heren 1 was het erop of eronder. Tegen the Victory 1 was een goed resultaat nodig om handhaving af te dwingen in de 1e divisie. Zonder Floris Zur Muhlen, hij kwam namens de NTTB uit voor een toernooi in Portugal, maar met vierde teamspeler Dicky de Jong achter de tafel maakte onze mannen het enorm spannend. Pieter van den Berg verloor zoals verwacht van de Letse kopman Arturs Reinholds, waarna Dicky de stand gelijktrok met winst op Frank van der Wurff. Arnoud Meijer verloor net als in de uitwedstrijd van Hans den Blanken, maar in tegenstelling tot de rest van het seizoen was het dubbel Arnoud/Pieter succesvol. In de laatste pot voor de pauze had Dicky niet veel in te brengen tegen Reinholds. Een niet fitte Pieter verloor vervolgens verrassend van den Blanken waarna Arnoud de aansluitingstreffer maakte tegen van der Wurff. In een bizarre wedstrijd, met een rode kaart voor een supporter van the Victory, die door inmenging van de spelers van dezelfde club toch weer ongedaan werd verklaard, verloor Dicky van den Blanken. Bij een 3-5 tussenstand werd bekend dat Pecos met 6-4 won van een wederom incompleet Hilversum daardoor bleek dat er nog één punt nodig was. Arnoud speelde de wedstrijd van zijn leven tegen Reinholds. Hij won de eerste twee games, kwam op 9-8 voor in de vierde maar verloor alsnog in vijven. Pieter wist op karakter met 2-1 voor te komen tegen van der Wurff en kreeg in de vierde game op 10-7 drie matchpoints. Toen deze werden weggewerkt leken de druiven zuur te zijn, maar in de vijfde perste Pieter er alles uit en won met 11-3. Autobedrijf Jacco de Gooijer/ SKF-heren 1 zal in de voorjaarscompetitie uitkomen in 1e divisie poule B.

Heren 2 speelde zijn laatste wedstrijd tegen Tempo Team 2. Het duel eindigde in een 3-7 nederlaag, omdat Jeffrey Vonk, Yannick Raaijmakers en Sharon Janssen alleen van een invaller wisten te winnen.

Heren 3 speelde gelijk tegen het al gedegradeerde de Brug. Ondanks de plek op de ranglijst kwam de tegenstander met een grote groep supporters, een groot compliment voor de ploeg uit Apeldoorn! Invaller Erik Verzijl was duidelijk te sterk voor zijn tegenstanders, hij verloor slechts een game. Edwin Vonk en Wisse Kuiters kwamen niet verder dan een overwinning op Christiaan Brouwer. Waldo Hagenaars en Edwin Tiele waren hen te slim af.

Een goed seizoen voor SKF wat betreft de landelijke seniorenteams. De dames staan op de helft van de competitie op een vierde plaats. Het eerste herenteam blijft spelen in de 1e divisie en de jonkies van het vierde team werden kampioen in de 3e divisie. Een mooie tweede plaats voor het derde team mag ook genoemd worden. Op naar de voorjaarscompetitie!