SKF jeugd in speelronde 8

Door: Dicky de Jong

Afgelopen zaterdag speelde de jeugd van SKF weer een uitwedstrijd.

In Heemstede streden zowel SKF 1 als SKF 2 tegen HBC. Het eerste team, uitkomend in de play-offs van de landelijk A, boekte een gelijkspel. Thijs en Erik wisten beide tweemaal te winnen en pakten samen ook het dubbel. Romano verloor zijn eerste wedstrijd en kon zijn andere twee wedstrijden niet spelen in verband met griep. Volgende week zaterdag komt Pecos 1 op bezoek, een gelijkspel is voldoende voor het kampioenschap. Het tweede team strijd ook mee om het kampioenschap en deed met een 5-5 gelijkspel goede zaken, zeker omdat concurrent SVE 2 slechts hetzelfde resultaat boekte tegen het zwakker geachte Red Stars 2. Dani was tweemaal succesvol, Simon en Harm versloegen een tegenstander. Het dubbelwinst van Dani/Harm maakte de vijf vol. SKF 2 ontvangt de volgende wedstrijd hekkensluiter HTC 1 en hoopt een mooie buffer op te bouwen voor de laatste speelronde.

(Simon pakt weer een mooi punt mee)

SKF 3 leed sinds lange tijd weer een nederlaag. In Lichtenvoorde was Litac 1 met 7-3 te sterk. Ryan, Mitchel en Maarten wonnen allen van de zwakste speler in Achterhoekse dienst. Een tafel verder won SKF 4 met 4-6 van Litac 2, waarbij Adrie ongeslagen bleef. Luca en Matthijs wonnen beide eenmaal, ook de dubbel ging naar SKF. SKF 5 versloeg TCB 2 met 8-2 en liep zo een punt uit op concurrent Sethone 1. Niels was de grote man met drie overwinningen. Kai en Samuel wonnen beide tweemaal. Het lastige HTTC 1 zal er de komende wedstrijd alles aan doen om het kampioenschap van onze jongens nog een weekje uit te stellen, maar wie weet hangt er toch nog een verrassing in de lucht.

SKF 5 Niels
(Niels in vorm met drie mooie zeges in Beuningen)

Ook SKF 6 speelde in Beuningen, Olaf, Manuel en Marnix namen ieder een puntje mee terug naar Veenendaal. TCB 3 was met 7-3 te sterk. SKF 7 versloeg Sethone 2 met 8-2, invaller Mark Lamers maakte hierbij zijn competitiedebuut. Hij wist eenmaal te zegevieren. Toine en Iris wisten al hun wedstrijden te winnen. SKF 8 deelde de punten met SMD 4. Hidde bleef alweer ongeslagen en staat nog steeds op 100%, Matthias en Matthian wonnen beide eenmaal. David kwam helaas niet tot scoren. Een van de dubbels was succesvol. Komende ronde is SKF 8 vrij, in de laatste ronde kan in de derby tegen Bit.nl 5 het kampioenschap worden veiliggesteld. Ook SKF 9 gaat kampioen worden als het zo doorgaat, TCB 4 werd met 9-1 verslagen. Lennart en Lauren wonnen alweer alles en staan ook nog op 100%. Ook Joel wist zijn twee wedstrijden te winnen, Lucas was eenmaal de gevierde man. De volgende wedstrijd komt Essentia 2 op bezoek, onze jongens hebben aan 5-5 genoeg! Spannend dus!

SKF 9 Lennart
(Lennart nog steeds op 100%!!!)

Aankomend weekend geen competitie. Op zaterdag spelen Kai en Simon op het ranglijsttoernooi in Tilburg, een dag later mogen Douwe en Romano in dezelfde zaal aan de bak tijdens het eerste A ranglijsttoernooi. Op zaterdag 26 november zijn er weer genoeg thuiswedstrijden bij SKF!