SKF heren door naar finale Beker

Op zondag 13 november werden de halve finales van de NTTB beker gespeeld. SKF  doet mee met een team bij de heren en mocht in Wijchen aantreden tegen Enjoy & Deploy Taverzo en HTC. Tegenstanders uit de derde divisie, dus goede kans om de finale te bereiken.

In de eerste wedstrijd was Taverzo de tegenstander. Jeffrey startte tegen Ricardo van de Boor en verloor wat ongelukkig met 9-11 in de vijfde game. Dicky trok de stand recht met een regelmatige overwinning op Gideon Herschel. Ian kwam tegen “klaproos” Elton Roos in grote problemen en kon niet overweg met het onorthodoxe spel van de speler uit Zoetermeer. Een 0-3 nederlaag was het gevolg. Jeffrey verloor, wederom in vijven, van Herschel waarna Dicky in grote problemen kwam tegen van de Boor. Gelukkig werd de wedstrijd met 15-13 in de vijfde game gewonnen. Een 2-3 nederlaag dus.

De youngsters van HTC boden veel tegenstand tegen onze jongens. Ian speelde fantastisch in de eerste wedstrijd en liet tegenstander Ruan Greyling in drie games kansloos. Dicky versloeg vervolgens Jens Wiersma. Jeffrey begon steeds beter te spelen en wist zijn wedstrijd in vijf games te winnen. Kenmerkend voor Jeffrey, in de gewonnen games kwam de tegenstander niet boven de vijf, toch leek het spannend te worden met een vijfde game. Dicky had het weer erg lastig maar wist een achterstand in de vijfde game tegen Greyling om te buigen in een 13-11 overwinning. Ian besloot de dag met een zege op Wiersma in vier games. Een maximale score van 5-0.

Omdat HTC met 3-2 won van Taverzo werd SKF eerste in de poule en plaatst zich daarmee voor de de finale op zondag 11 december.

SKF beker
(Dicky, Ian en Jeffrey vieren de overwinning!)