SKF heren winnen Valleiderby van Bit.nl

Het was weer ouderwets gezellig druk in de zaal van SKF. Veel supporters wisten de weg naar de speelzaal te vinden en ook het team uit Ede had aardig wat support. Alle ingrediënten voor een mooie middag! Naast het eerste herenteam kwamen ook de drie andere landelijke herenteams in actie.

SKF 1 startte erg sterk met regelmatige overwinningen van Arnoud Meijer (op Maarten Loeve) en Pieter van den Berg (op Michel Laroo) in drie games. Toen vervolgens ook Pim Mostert in vijf games Robbert-Jan van der Heijden versloeg en het dubbel Arnoud/Pieter met 11-9 in de vijfde won leek het een zeer gemakkelijke middag te gaan worden. Loeve dacht hier anders over en deed wat terug voor Bit.nl door Pieter te verslaan. Na een simpele zege van Arnoud op van der Heijden volgde een zeer lange wedstrijd. Pim liet zien net zo passief te kunnen spelen als zijn defensieve tegenstander Laroo, een tactiek die heel lang werkte. Na een 2-1 en 8-3 stand leek er geen vuiltje aan de lucht, toch was het Laroo die in vijf games de partij binnensleepte. Nadat Pieter de ongelukkige van der Heijden op zijn derde nederlaag van de dag trakteerde was het slot voor de ploeg uit Ede. Pim zag een 2-0 voorsprong in rook op gaan en verloor met 11-13 in de vijfde game van Loeve. Het duel der verdedigers duurde vooral erg lang, het was Laroo die Arnoud met 9-11 in de vijfde game wist te verslaan. Een 6-4 zege voor SKF, maar toch heerste er ontevredenheid. Concurrent Avanti won wel dik en voert nu de stand aan, SKF volgt op 1 punt.

SKF 2 kwam niet verder dan twee punten tegen het sterke Wilvo/ttv Bergeijk 1. Brenda Vonk en Marc van den Berg wisten te winnen van Peter Huybregts, Jeffrey Vonk lukte dit niet. De sterke Marco Bottram en Pascal van Gemert waren een maatje te groot. SKF 2 staat laatste en moet in de tweede helft van de competitie de weg naar boven proberen in te slaan.

SKF 3 deelde de punten met de Treffers 1 uit Roelofarendsveen en doet daardoor nog volop mee in de strijd om het kampioenschap. Yannick Raaijmakers en Sharon Janssen wisten tweemaal te winnen, Etienne Bruinekreeft was eenmaal de sterkste. De achterstand op koploper the Victory 1 bedraagt slechts twee punten, komende zaterdag gaat SKF 3 op bezoek bij de ploeg uit Weesp.

De youngsters van SKF 4 kregen hekkensluiter TTC 1 uit Tegelen op bezoek. Het begin was zeker niet goed, Ricco Gerritsen en Wisse Kuiters verloren hun eerste wedstrijd in vijf games. Na winst van Thijs van den Berg en het dubbel (Ricco met Dicky de Jong) verloor Wisse ook zijn tweede wedstrijd en stonden de Limburgers weer op voorsprong. Ricco bracht SKF in vijf games weer terug in de wedstrijd en vanaf dat moment draaide de machine weer op volle toeren. In de resterende wedstrijden werden er nog maar twee games verloren, waarbij vooral de laatste wedstrijd van Thijs een juweeltje was. Tegenstander Friedhelm Weyers speelt met Noppen en Anti-topspin, maar Thijs liet zijn beste spel zien en pakte zijn derde wedstrijd van de dag. SKF 4 staat nog steeds tweede, slechts een punt achter op Sittard 1.

Volgende week zijn er uitwedstrijden voor de landelijke heren van SKF. Ook de dames zullen weer in actie komen, zij spelen op zondag thuis tegen AnytimeFitness Westa.