Voorronde NJM bij SKF

Op zondag 29 oktober werden in de zaal van SKF de voorronden van de Nationale Jeugdmeerkampen gespeeld voor de afdeling Gelre. Het was gezellig druk, SKF zelf had vijf spelers die achter de tafel verschenen.

Bij de junioren wisten Dani en Jeffrey zich gemakkelijk te plaatsen voor de landelijke kwartfinale. De onderlinge wedstrijd was een hele spannende, Dani was hierin in vijf games de betere. In de andere poule deed Adrie voor het eerst mee. Met goed spel wist hij het menig landelijke speler lastig te maken, maar tot overwinningen heeft het niet geleid.

Ook twee spelers bij de kadetten. In de ene poule speelde Ryan erg sterk en verloor alleen van twee sterke landelijk C spelers. Wel wist hij het ze erg lastig te maken. De andere wedstrijden gingen gemakkelijk gewonnen. Kai in de andere poule startte met een zwaarbevochten overwinning in vijf games. Achteraf gezien was dit de sleutelpartij, want met twee nederlagen en twee overwinningen eindigde ook Kai op een derde plaats. Bij de kadetten werd er nog een beslissingswedstrijd gespeeld tussen de nummers 3, compleet rood gekleurd dus. Ryan won de eerste game, Kai de tweede. In de derde game kreeg Kai vijf gamepoints, maar Ryan wist deze weg te werken en de game alsnog te winnen. Ook de vierde game was erg spannen, Ryan bleef koel en won deze met 11-9. Ryan dus ook door naar de kwartfinale, Kai is nu eerste reserve.

Een succesvolle dag waarbij we natuurlijk de mensen achter de bar willen bedanken. Fijn dat het bij SKF gespeeld kon worden. Toernooicoördinator Mylène, goed geregeld! Daarnaast dank aan de coaches Ad, Ricco en Dicky.