Ronde 6 was er een met grof geschut

De terugronde van de voorjaarscompetitie in onze BC was er een met behoorlijk wat krachtsverschillen in de verschillende wedstrijden. En hoewel er twee wedstrijden werden uitgesteld was het weer goed toeven in ons clubhuis. In de A-poule stonden Van Dam, Hardeman 1 en PinQ gedrieën op 15 punten. In het onderlinge duel mat PinQ deed Hardeman wel heel goede zaken door met 4-1 te winnen. Het waren louter vlotte partijen die in twee games werden beslist. De eer van PinQ werd gered door Thijs van der Coelen die van Mark Westerink won. Jacco de Gooijer bleef puntloos en Kevin van de Lustgraaf bleef ongeslagen. Van Dam bleef gedeeld koploper door de 4-1 overwinning op Aristo. Rick den Hertog haalde het enige Aristo-puntje door Sjon Willemsen in een letterlijke (stramme spieren) en figuurlijke (spektakel verzekerd bij deze twee) kraker. Jan van Manen was oppermachtig deze avond en Mario van Popering had een lastig avondje.
In de B-poule raakte Hardeman 2 de koppositie kwijt door een kansloze nederlaag tegen Van Hunnik 1. Nadat Bert Admiraal de eerste wedstrijd van Joop Spijker had gewonnen, was het voor de rest van de avond eenrichtingsverkeer. In recordtijd kon men aan de Aquarius. En passant raakte Bert zijn 100%-score kwijt door een geweldige afstraffing tegen Sander Heijnekamp. Walter Admiraal weerde zich kranig, maar kwam uiteindelijk tekort. Breman zag het lachend aan, omdat het zelf met 5-0 van Voskuilen won. Mano Martina en Marnix Blok waren te sterk voor Jan van der Staaij en ‘oude’ nieuweling Ben Schouten. Jan sleepte er in de enkels twee beslissende games uit, maar kon het niet uitspelen. Scheerder zit op het vinkentouw na de 5-0 overwinning op De Indruk. Patrick van der Staaij had nieuwe Chinese rubbertjes en toverde dat het een lieve lust was. Samen met het stoïcijnse spel van Adrie van Tuil was dat te veel voor Ewout Hooijer en Thijs van der Coelen.
In de C-poule won De Gooijer met 3-2 van Ponsen. Sjan Landwaart zorgde voor twee punten en samen met Marianne van de Brink sloeg hij tegen Adrie van Dorp en Henk van Tent toe.
Ronde 7 vindt plaats op 23 maart. Aanstaande donderdag zijn er de nodige inhaalpartijen gepland. Komt allen de gezelligheid opzoeken!