SKF jeugd in speelronde 4

Afgelopen zaterdag kwamen alle jeugdteams weer in actie. Op vreemde bodem weliswaar, maar toch veel mooie resultaten.

SKF 1 hoefde een keer niet zo ver te reizen, in Nieuwegein was VTV 1 de tegenstander. Vooraf werd verwacht dat het een lastige middag zou gaan worden, maar met zeer goed spel wisten Douwe, Erik en Thijs de tegenstanders met 9-1 te verslaan. Er was zelfs nog kans op meer, maar de enige vijfgamer van de dag ging met 12-14 in de belissende game door Thijs verloren. Door dit mooie resultaat blijft SKF 1 bovenin meedraaien en ligt een plek bij de beste vier ploegen en dus plaatsing voor de play-offs voor het oprapen. Ook SKF 2 wist met 9-1 te winnen, zij moesten er iets verder voor rijden. In Klazienaveen was de Treffers’70 1 een pittige tegenstander, maar de goede vorm van onze jongens gaf uiteindelijk de doorslag. Harm en Jasper bleven ongeslagen en wonnen samen ook de dubbel. Dani verloor voor het eerst dit seizoen een wedstrijd, ondanks een 2-0 voorsprong in games. De voorsprong op runner-up Swift 1 bedraagt nu vijf punten.

Erik
(SKF 1 ligt op koers, zeker na de 9-1 zege op VTV 1)

In de hoofdklasse deed SKF 3 goede zaken door met 6-4 te winnen van het sterke Treffers 2. Jeffrey was wederom de grote man met drie zeges, alleen in zijn laatste wedstrijd kwam er een vijfde game aan te pas. Ryan deed het goed met twee zeges, waarbij hij in zijn laatste wedstrijd een 0-2 achterstand wist om te buigen. Ook het dubbel werd een prooi voor SKF. Mitchel kwam niet verder dan gamewinst. SKF 4 speelde een tafel verderop tegen Treffers 3. De Arnhemmers gingen er met een 6-4 overwinning vandoor. Samuel, Niels en Kai wisten allen te winnen van de invaller, Niels wist met een mooie zege op de tweede man van Treffers de score wat draaglijker te maken. SKF 5 ging roemloos met 10-0 ten onder tegen het veel te sterke Westa 1. Luca en Adrie kwamen nog wel een keer dichtbij, maar verloren net in de vijfde game. Volgende week zaterdag speelt SKF 5 twee wedstrijden, dus dan dubbel kans op herstel.

SKF 5 Niels
(Niels wederom goed met twee zeges)

Toine nam zijn SKF 6 weer op sleeptouw tegen Zevenaar 2. Voor de vierde maal op rij bleef hij ongeslagen, Hidde en Iris voegden beide een punt aan de score toe, de winst in de dubbel zorgde ervoor dat SKF aan de goede kant van de score bleef. SKF 7 won met 7-3 van Hutaf 9. Eelke en Marnix wisten beide tweemaal te winnen, Manuel bleef ongeslagen. Gemakkelijk ging dit niet, in zijn laatste wedstrijd was het erg spannend, maar zoals zo vaak bleef Manuel koel en won met 11-9 in de vijfde game. Ook SKF 8 won in Huissen, Hutaf 8 werd met maar liefst 9-1 verslagen. Lennart en Lauren bleven redelijk eenvoudig overeind, Stan wist weer twee hele mooie overwinningen te noteren. SKF 9 verloor met 7-3 van Herpen 2. Matthian was in goeden doen met twee zeges, Matthias was eenmaal de sterkste. Joel kwam helaas niet tot scoren. Tot slot, SKF 10 dendert maar door. Hutaf 10 was ditmaal de klos, Lucas, David en Rogier versloegen de tegenstanders met 9-1. Lucas en Rogier bleven ongeslagen, Lucas gunde de tegenstanders de eretreffer.

20170311_104339
(Drie jeugdteams in actie bij Hutaf, 3 mooie zeges!)

Komende zaterdag speelt de jeugd weer thuis. Kom gerust kijken!