Ranglijsttoernooi Hoorn voor jeugd SKF

Afgelopen weekend werd in Hoorn een toernooi gespeeld door een aantal spelers van SKF. Hierbij kort een verslagje.

Op zaterdag gingen Lauren en Rogier strijden bij de jongens pupillen. Helaas zonder coach vanuit SKF, maar gelukkig met zeer gemotiveerde ouders kwamen zij beide hun poule door en plaatsten zich voor de kwartfinale. Helaas bleek dit het eindstation, maar zeker een goed resultaat van beide mannen!

Op zondag kwamen de spelers met een B licentie in actie. Bij de jongens junioren drie spelers. Jeffrey van Eek had niet zijn dag en eindigde zonder overwinning op de laatste plek. Jasper wist in een lastige poule knap 2e te worden. Jammer genoeg bleek dit wat onverwachts direct het eindstation. Dani had een stroeve start maar herstelde keurig met o.a. een 3-1 overwinning op de sterke Ryan Cranen, die uiteindelijk het toernooi wist te winnen. Dani eindigde als eerste in zijn poule en na een bye was hij nogal onfortuinlijk met verlies met 12-14 in de vijfde game met een netbal. Een plaats bij de beste 16 spelers was het uiteindelijke resultaat.

Ryan kwam uit bij de jongens kadetten en deed het erg goed. Twee van de vijf wedstrijden werden gewonnen, waaronder ook die tegen Djen Bakx, de nummer een geplaatst uit de poule (en ook de uiteindelijke winnaar van het toernooi). Helaas was het niet genoeg om door te gaan naar de volgende ronde.

Iris mag met haar A licentie bij de welpen ook meedoen met de B pupillentoernooien. Met twee zeges in vier wedstrijden eindigde Iris op een gedeelde tweede plaats samen met twee andere meiden. Een voordelig gamesaldo bracht haar direct naar de halve finale. De tegenstanders was net wat te sterk en in drie games ging Iris ten onder.

Ricco en Dicky, hartstikke bedankt voor het coachen. Ook Juliet (Over ’t Net) en Lars (Entac) dank dat jullie een SKF speler wilden coachen deze dag.