We zijn op de helft

Tenminste, als je naar de B-poule en de C-poule kijkt. Daar is het een overzichtelijk geheel met een minimum aan inhaalwedstrijden. Inmiddels is de A-poule gatenkaas, maar die gaten zullen snel opgevuld worden. Te beginnen met de inhaalavond die aanstaande donderdag plaatsvindt, waarna we ons kunnen voorbereiden op de trouwdag van ‘should-be’ organisator Jacco en Marianne. Daarna is iedereen wel toe aan een vakantiedonderdag, kunnen we nu al zeggen. Vandaar ook dat pas op 26 oktober de volgende ronde wordt gespeeld.

In de A-poule werd dan ook maar een wedstrijd gespeeld. Maar wat voor een wedstrijd. PinQ won met 3-2 van Van Dam. Thijs van de Coelen was te sterk voor zowel Sjon Willemsen als Jan van Manen. Vooral in de beslissende partij tegen Jan speelde Thijs sterk en kon hij terugkomen van een game achterstand. Jacco moest in zowel Sjon als Jan zijn meerdere erkennen. De dubbel was verrassend ruim voor Thijs en Jacco.

In de B-poule  deed Breman in de strijd om de titel goede zaken door Kippaleis met 3-2 te verslaan. Mano Martina slaagde er net niet in om Bert Admiraal zijn eerste nederlaag te bezorgen, maar versloeg wel Gina van Poolen met duidelijke cijfers. Marnix Blok zorgde voor het tweede en in de dubbel voor het derde punt.

Van Hunnik blijft kanshebber door Scheerder met 5-0 te verslaan. Sander Heijnekamp verloor tegen Patrick van der Staaij voor het eerst dit seizoen een game, maar kwam daarna niet in de problemen. Lars van de Lagemaat had weinig in te brengen in het tafeltennis geweld van Sander en Joop Spijker.

Verrassend was de maximale overwinning van De Indruk 1 op Voskuilen dat rechtstreeks op de degradatiewedstrijd afstevent. Ewout Hooijer en Jelle van de Coelen waren niet af te stoppen voor Jan van de Staaij en Sjan Landwaart. In de dubbel leek het in naam komische duo Jan en Sjan de eer te redden maar de Indrukkers waren net op tijd bij de les.

In de C-poule won De Indruk 2 met de kleinste score van De Gooijer. Frieda van Roekel was met haar ongebreidelde enthousiasme veel te energiek voor Marianne en Sonja van de Brink. Die wonnen trouwens wel de dubbelpartij tegen Frida en Dily Rosendaal. Hardeman 2 won met 3-2 van A3 en Florian. Jan van de Lustgraaf had bij zijn afwezigheid geheim wapen Thang aan de zijde van Mike Lawrence gezet en dat hielp. Twee punten verzorgde Thang. Mike kon daar een winstpartij tegen A3 tegenover zetten. Het illustere duo A3/Florian won wel de dubbel. De laatste partij leverde een zeer regelmatige 5-0 overwinning voor Praktijk Ingrid van Rhee op tegen Van Hunnik 2. Henk van Tent en Bart van Manen hoefden slechts 10 games te spelen tegen Ton Snijders en Greet Roseboom. Keurige gamestanden tussen de 11 en de 18 zorgden voor een prachtige regelmaat.