De dames van FysiotherapieScheepjeshof/SKF 1 speelden tegen Tanaka 1, waartegen een dikke uitslag neergezet moest worden om de kans op de play-offs zo groot mogelijk te houden. Naast Carla Nouwen en Melanie Bierdrager maakte Brenda Vonk haar rentree. Carla begon sterk door met duidelijke cijfers af te rekenen met Sophie Dijkers. Melanie deed vervolgens hetzelfde tegen Janine Snoep. Brenda begon met een 9-11 verlies in de eerste game, maar had vervolgens ook niet heel veel moeite met Femke Boot. Ook de andere wedstrijden werden tamelijk eenvoudig gewonnen, zodat de perfecte score van 6-0 op de borden verscheen. Volgende week speelt het team tegen Dozy Den Helder/Noor 1.

AutobedrijfJaccodeGooijer/SKF 1 speelde tegen Maashorst 1 uit Uden. Floris Zur Muhlen keerde terug in de formatie, terwijl Thijs van den Berg de positie van zijn broer Pieter van den Berg mocht innemen. Het team werd gecompleteerd door Jeffrey Vonk. Thijs mocht het meteen laten zien tegen Jos Verhulst, maar die bleek te sterk. Jeffrey verloor vervolgens van Shuo Han Men. Floris bracht het eerste punt voor SKF op het bord door te winnen van Rachel Gerarts. De uitploeg liep hierna uit tot 1-4. Na de pauze mocht een ontketende Thijs aantreden tegen Rachel, die hij heel knap na een 1-2 achterstand wist te verslaan. Een mooie overwinning in zijn debuut in de eerste divisie. Wel was het slot voor de bezoekers, die de resterende wedstrijden wisten te winnen. Een 2-8 nederlaag was het resultaat.

Het tweede team speelde tegen hekkensluiter Red Stars 2. Erik Verzijl bijtte het spits af tegen Emma van der Zanden. Na een 2-0 voorsprong werd het toch nog spannend, maar met 11-9 winst in de beslissende game wist hij toch nog te winnen. Dicky de Jong won vervolgens van Amber van de Velde, waarna Ricco met duidelijke cijfers af wist te rekenen met Desmond Janssen. Het dubbel Ricco/Dicky wist te winnen, waarna Dicky ook van Emma won. Een mooie start dus, met een 5-0 tussenstand. Hierna kwam een kleine kink in de kabel, toen achtereenvolgens Erik en Ricco van respectievelijk Desmond en Amber verloren. Dicky zorgde met al zijn derde hattrick dit seizoen voor de 6-2. Ricco wist het niet te bolwerken tegen Emma, maar Erik zorgde voor het slotakkoord door te winnen van Amber. Een prima 7-3 overwinning zorgt ervoor dat handhaving dichterbij komt.

SKF 3 speelde tegen Hercules 3. Marc van den Berg begon door in de vijfde game te winnen van Daan Berentsen. Jacintha de Hoop en Edwin Vonk hadden minder moeite met hun tegenstander, zij hadden beiden aan drie games genoeg om de winst te pakken. Topdubbel Edwin en Marc hadden vandaag wat moeite, maar weer trok SKF aan het langste eind. Na deze uitstekende start stoomde het team door. Jacintha en Marc wonnen met 3-0, waarna Edwin een game inleverde. Jacintha sloot haar wedstrijden af zonder gameverlies. Edwin en Marc zorgde ervoor dat de perfecte score van 10-0 op het bord verscheen. Een mooie uitslag, wat het team dichter bij hun doel, het kampioenschap, brengt. Volgende week speelt het team een inhaalwedstrijd tegen Entac 2.

Het eerste team van de  SKF jeugd mocht afgelopen zaterdag zijn kunsten vertonen tegen Smash ’70 (H) 1. Het team ligt op koers om de bovenste vier van kampioenspoule te halen, wat zou leiden tot een knock-out fase tussen die laatste vier om het kampioenschap. Maar zover is het nog niet, elk punt moet om gestreden worden. Zo kende SKF een matige start doordat Nick van Dijk zijn eerste partij moest weggeven. Djen Bakx en Xijin Zheng zetten de score echter snel om in een 2-1 voorsprong. Ook het dubbel viel de kant op van SKF, zij het in vijf games. Djen en Nick wisten hierna de voorsprong verder uit te breiden naar 5-1. Xijin beleefde hierop een moeilijke wedstrijd, die nipt verloren ging na vijf games. Nadat Djen ook zijn laatste wedstrijd pakte, had Xijin weer zo’n lastige wedstrijd. En weer moest ze, na een maximaal aantal games gespeeld te hebben, in haar tegenstander haar meerdere erkennen. Nick won zijn laatste wedstrijd wel, en zo werd het toch een mooie uitslag van 7-3 voor SKF, die de leiding heeft in de kampioenspoule met 23 punten. Volgende keer zal SKF thuis aantreden tegen Hercules 1.

Het gecombineerde SKF/Hoogland team speelde in landelijk C tegen Vitesse ’35 1. Olaf Kooijman begon tegen Elmar Blume, die te sterk bleek. Mees Noortman trok de score gelijk, waarna Iris drie keer met twee punten verschil verloor. Het dubbel Olaf/Mees wist de score wederom gelijk te trekken. In de thriller daarna verloor Olaf met 11-8 in de beslissende game van Maartje van der Lingen. Hierna werd de eerste voorsprong gepakt voor SKF/Hoogland, door overwinningen van Iris en Mees. Iris verloor haar laatste wedstrijd in vijven, Olaf en Mees wonnen beide 3-0. Een 4-6 overwinning was het eindresultaat, wat het team op een gedeelde eerste plek brengt samen met twee (!) andere teams. Volgende keer mag het team spelen tegen Bit.NL 1.