In alle consternatie van versoepelende maatregelen en een reeds gestarte competitie zou je bijna vergeten dat we dit seizoen afgetrapt hebben met de clubkampioenschappen voor senioren. Op zaterdag 29 januari, de eerste de beste mogelijkheid om weer een toernooi te organiseren, werd er bij SKF gestreden om de titel ‘beste speler van de club’. Vorig jaar kon het toernooi niet plaatsvinden dus velen stonden te popelen om te laten zien wat ze waard zijn.

36 deelnemers, verdeeld over een A-, B- en een C-klasse, probeerden met weinig training de beste resultaten neer te zetten.
In de C-klasse ging de titel naar Wilbert Vos. Twee jaar geleden was hij ook al de beste dus hij wist hoe dit klusje geklaard moest worden. In de halve finale versloeg hij topfavoriete Gerry-Ellen Blankestijn en in de finale was hij duidelijk te sterk voor Marnix Blok. Van harte gefeliciteerd!

In de B-klasse was met name de finale aanzienlijk spannender. Oudere broer Diederick Vos mocht hierin aantreden tegen de zeer ervaren Thijs van der Coelen. Beide spelers gaven zich in het eerste deel van de wedstrijd niet gewonnen waardoor een vijfde game beslissing moest brengen. Ondanks een 10-7 voorsprong voor Diederick kon hij de wedstrijd niet naar zich toe halen die in extremis naar Thijs ging. Ook van harte!

In de A-klasse ging de finale enigszins verrassend tussen Brenda Vonk en Pieter van den Berg. Brenda had in de halve finale afgerekend met favoriet Dicky de Jong en Pieter wist in zijn halve finale z’n jongere broer Marc terug te wijzen. Na de spannende finale in de B-klasse was deze finale een stuk eenzijdiger; Pieter trok met duidelijke cijfers aan het langste eind. Gefeliciteerd!

Het was een ouderwets gezellige dag met leuke wedstrijden en veel gezelligheid in de kantine. Tijdens de lunch werd elke speler ook nog eens getrakteerd op soep en een heerlijke uitsmijter met dank aan Cees en Christa van Rooijen en Edwin Jansen en zijn vrouw! Een hele mooie manier dus om het seizoen zo te starten.
Dank aan de organisatie, het barpersoneel en alle deelnemers die deze dag mogelijk hebben gemaakt!