Lastige speelronde voor landelijke seniorenteams SKF

Er stonden een aantal wedstrijden op het programma.

Fysiotherapie Scheepjeshof/SKF dames 1 speelde een uitwedstrijd tegen TTV Lybrae Heerlen 1. De ploeg uit zuid Limburg heeft een duidelijk doel en dat werd zondag geëtaleerd. Pas in de laatste wedstrijd wist Carla Nouwen een punt te scoren voor SKF door met 11-9 in de vijfde game te winnen van Rachel Gerarts. Heleen Hop en Sharon Janssen kwamen niet in de buurt van een overwinning.

Een dag eerder speelden de heren van Autobedrijf Jacco de Gooijer/ SKF heren 1 in Wessem en zag net als in de thuiswedstrijd VeerhuisWessem/Westa 1 in de sterkst mogelijke opstelling verschijnen. Pieter van den Berg was net als in de thuiswedstrijd goed voor drie punten. Floris Zur Muhlen versloeg knap Westa kopman Daan Sliepen. Arnoud Meijer kwam met 2-1 in games voor tegen Barry Berben, maar verloor in vijf games. Omdat het dubbel naar de thuisploeg ging kwam er een 4-6 nederlaag voor SKF op het bord te staan. Het blijft spannend in de 1e divisie poule A waar SKF zich nog kan plaatsen voor de promotiepoule in de 1e divisie, maar ook nog kan degraderen. Er volgen nog drie spannende wedstrijden!

SKF 2 trof ditmaal een compleet Sittard 1 en ging keihard met 1-9 ten onder. Waar de Limburgers in de eerste wedstrijd nog met twee invallers kwamen, nu speelden drie zeer sterke basisspelers. Yannick Raaijmakers wist te winnen van kopman Martijn Henstra en redde daarmee de eer. Jeffrey Vonk was dichtbij een zege, maar hij verloor met 12-14 in de vijfde game van Rachel Gerarts, ook nu tegenstander van SKF. Sharon Janssen had een mindere dag en kwam ook niet tot een overwinning. Het tweede gaat het lastig krijgen om zich te handhaven in de 2e divisie, maar gaan er zeker alles aan doen om niet te degraderen.

SKF 3 kwam niet in de buurt van de dikke thuiszege tegen GTTC Groesbeek 1 aan het begin van de competitie, in Groesbeek werden de punten eerlijk verdeeld. Wisse Kuiters en Edwin Vonk wonnen tweemaal, Marc van den Berg was eenmaal succesvol. Bij de tegenstanders was Bart Klabbers een niet te nemen hindernis. SKF 3 is al een tijdje veilig en dat werd nog even gevierd met een drankje waar GTTC bekend om staat.

SKF 4 speelde tegen Bit.nl 3 en wist dankzij een 9-1 zege weer twee punten uit te lopen op Avanti 3. De voorsprong bedraagt inmiddels elf punten, dat kan bijna niet meer fout gaan! In Ede wisten Dicky de Jong en Erik Verzijl simpel overeind te blijven. Ricco Gerritsen kwam tot twee zeges en wist samen met Dicky ook het dubbel te winnen.

Komend weekend is een competitievrij weekend. Alleen SKF 4 zal in actie komen, zij spelen een verplaatste wedstrijd in Beverwijk tegen Rapidity 1.