Verslag jeugdwedstrijden

Afgelopen zaterdag stonden er een aantal belangrijke wedstrijden op het programma. En dat het goede resultaten opleverde is een understatement. Geen enkel jeugdteam van SKF verloor!

SKF 1 had de spannende taak om plaatsing voor de kampioenspoule af te dwingen. Zes punten waren nodig tegen directe concurrent Treffers’70 1 uit Klazienaveen en het werd een echte kraker. De eerste drie wedstrijden werden allen beslist in de vijfde game, twee gingen er naar SKF en een naar de Drentenaren. Toen het dubbel in vieren werd gewonnen en Dani daarna dik in drie games won stond er een comfortabele 4-1 voorsprong op het scorebord. Met drie nipte nederlagen in vijven stond het weer gelijk en nam de spanning toe. Nick versloeg vervolgens de zwakste tegenstander en alles kwam aan op de laatste wedstrijd. Jeffrey tegen hun kopman Merlijn Brands. En zoals het eigenlijk hoort kwam ook hier een vijfde game aan te pas. Jeffrey bleef fel en wist met 11-4 het beslissende zesde punt te scoren. Plaatsing voor kampioenspoule is een feit! Mannen en coach Jean-Paul gefeliciteerd met deze puike prestatie!

SKF 2 plaatste zich voor de play-offs in de hoofdklasse door met 8-2 te winnen van Zevenaar 1. Adrie was in grootse vorm en wist zijn drie enkelspelen te winnen. Wel moest hij daar tegen de sterke Daan Heijneman een 0-2 in games voor wegwerken, met 11-9 in de vijfde was Adrie de meest gelukkige. Toine en Niels wisten beide tweemaal te winnen. Een extra vermelding voor Niels die bij vlagen zo goed speelde dat hij een tegenstander in drie games in totaal maar zeven punten gunde! SKF 2 zal samen met Westa 1, Hutaf 3 en Hercules 3 uit gaan maken wie kampioen wordt en in het voorjaar landelijk mag gaan spelen.

SKF 3 wist de wedstrijd tegen het tweede team van Zevenaar met 6-4 te winnen. Aniek speelde de maximale 20 games, zij won twee enkels en samen met Iris de dubbel. Iris zelf was ook tweemaal succesvol. Mark wist net als zijn teamgenoten twee tegenstanders te verslaan. In dezelfde klasse won SKF 4 met 6-4 van Shot 1. Maar misschien nog belangrijker, het was de terugkeer van Hidde die eindelijk weer mocht spelen na een vervelende blessure. Hidde won net als zijn teamgenoten Lauren en Rogier tweemaal.

SKF 5 leek gemakkelijk af te stevenen op het kampioenschap, maar ziet de concurrenten nu wekelijks dichterbij komen. Cevelum 1 werd zaterdag op een gelijkspel gehouden. Maickel wist zijn drie wedstrijden te winnen, Stan was eenmaal succesvol. Daniël kwam maar in twee enkels in actie, hij kwam hierin niet tot scoren. Wel was hij erg belangrijk in het gewonnen dubbel. De voorsprong op Hutaf 6 bedraagt nog drie punten, de Huissenaren zijn de volgende tegenstander.

Dankzij een verrassende maar minstens zo mooie 6-4 overwinning op TVO 2 plaatste SKF 6 zich voor de play-offs in de derde klasse. Manuel en Eelke wonnen beiden hun twee wedstrijden en samen de dubbel. Olaf was eenmaal succesvol, Joël verloor zijn beide wedstrijden in de vijfde game. Nog drie wedstrijden en dus tegen de sterkste tegenstanders uit deze poule. Een mooie beloning voor het harde werken!

Tot slot SKF 7, zij versloegen Bit.nl 5 met 7-3. Een van de tegenstanders was te sterk en deze won dan ook zijn drie wedstrijden. Tegen de andere twee werd alles gewonnen. David won tweemaal, Just, Hugo en Bernard eenmaal.

Komende zaterdag is een competitievrije ronde. De teams komen weer in actie op zaterdag 17 november. Hopelijk wordt die ronde net zo succesvol!