Landelijke seniorenteams succesvol in eigen huis

Op zaterdag en zondag werd er volop in de zaal van SKF gestreden. Op de zaterdag kwamen de vier herenteams in actie, een dag later was het de beurt aan de dames.

Fysiotherapie Scheepjeshof/SKF dames 1 ontving Anytime Fitness Westa 1, een grote concurrent in de strijd om plaatsing voor de play-offs. Na ruim drie uur spelen stond er een verrassende maar zeker niet minder gewenste 5-1 stand op het scorebord. Carla Nouwen en Brenda Vonk wisten beide ongeslagen te blijven. Melanie Bierdrager won eenmaal maar verloor met 9-11 in de vijfde game van het Limburgse talent Emma van der Zanden. Door de zege hebben onze dames een ruime voorsprong opgebouwd.

Autobedrijf Jacco de Gooijer/ SKF 1 ontving het sterke Hilversum 1. Pieter van den Berg en Floris Zur Muhlen wisten beide van oud-SKF’er Jelle Goossens te winnen. Maar de grootste verrassing kwam in de laatste wedstrijd toen Pieter met zeer sterk en dwingend spel in vier games wist te winnen van Martin Khatchanov. Blijdschap bij Pieter en het thuispubliek, een andere emotie bij Khatchanov die vervolgens zijn batje in meerdere stukken gooide. Het dubbel Floris/Pieter kwam met 2-0 in games en 8-6 in punten voor, maar verloor jammerlijk. Maar goed, drie punten behaald tegen de aanstaand kampioen, de schade dus prima beperkt weten te houden.

(Pieter verrast met zege op kopman Khatchanov)

SKF 2 deelde de punten met VeerhuisWessem/Westa 2. Jeffrey Vonk wist ongeslagen te blijven in zijn enkels, maar had daar wel de maximale 15 games voor nodig. Invaller Thijs van den Berg speelde ook alles in vijven, maar hij bleef driemaal aan de verkeerde kant van de score. Yannick Raaijmakers versloeg Karlijn van Lierop en was met Jeffrey belangrijk in het gewonnen dubbel. De strijd om handhaving is in ieder geval nog helemaal open.

(Jeffrey’s tweede hattrick op rij!)

SKF 3 trof een strijdbaar Sittard 2. Brenda Vonk was weer op dreef en bleef ongeslagen, al moest ze daarvoor wel een 0-2 achterstand goedmaken tegen Manuel Piepmeyer. Marc van den Berg herstelde na verlies in zijn eerste wedstrijd met twee keurige zeges. Wisse Kuiters versloeg in een spannende wedstrijd Job Hoedemakers. SKF 3 staat op een tweede plaats, vijf punten achter TOGB 1, de tegenstander komende week.

SKF 4 ontving Avanti 3 dat de grote concurrent is voor de titel in de derde divisie. In een aantrekkelijk duel was het SKF dat er met een 7-3 zege vandoor ging. Dicky de Jong bleef wederom ongeslagen, al werd hij flink getest en kon hij tot tweemaal toe pas toeslaan in de vijfde game. Erik Verzijl verloor zijn eerste wedstrijd ondanks een 5-1 voorsprong in de vijfde game van Albert van Beek, maar herstelde met twee mooie zeges. Ricco Gerritsen had niet veel in te brengen tegen van Beek en Marcel Does, maar speelde een hele sterke laatste partij waarin hij Steven Pouw versloeg. De voorsprong van SKF 4 is nu opgelopen tot vijf punten, maar het seizoen is nog lang.

(Dicky met zijn team 4 op kampioenskoers)

Na twee thuisronden zullen de herenteams het komende zaterdag op vreemde bodem moeten doen. Ook de dames hebben een weekend rust. Zij spelen op zaterdag 6 oktober  in Gouda tegen het gepromoveerde en tot nu toe puntloze Vriendenschaar.