Derde speelronde jeugd

In de landelijk A won een incompleet SKF 1 met 7-3 van Taveba 1. Dani en Nick wisten beide hun drie enkelspelen te winnen en wonnen samen ook het dubbel. Invalster Iris Leskens mocht vier klassen hoger dan haar eigen niveau invallen en deed het erg goed. Ze wist het zelfs een keer tot een vijfde game te schoppen.

SKF 2 dendert maar door in de hoofdklasse. Het combinatieteam van Treffers en GTTC Groesbeek werd met 9-1 verslagen. Beide noppenkoningen Adrie en Toine bleven ongeslagen. De sympathieke Niels was weer volledig in zijn rol en na twee zeges gunde hij de tegenstander op een stand van 9-0 de eretreffer. SKF 2 gaat dik aan de leiding, op 5 punten gevolgd door Westa.

Omdat Iris inviel bij het eerste kwam SKF 3 ook met een invaller achter de tafel. Derde klasser Stan zag zijn harde werken beloond worden met een fantastisch mooie zege. Aniek wist ongeslagen te blijven, maar moest hiervoor in haar laatste wedstrijd wel een 1-2 achterstand in games wegwerken. Mark, vorig seizoen nog twee klassen lager spelend, wist twee tegenstanders te verslaan en samen met Aniek de dubbel te winnen. In dezelfde klasse verloor SKF 4 van Litac 1 met 2-8 Rogier en Lauren wisten een tegenstander te verslaan.

SKF 5 mistte Stan en kwam daardoor alleen met Maickel en Daniël achter de tafel. Geen probleem, vanaf de derde klasse mag je team bestaan uit twee, drie of vier spelers. Omdat ook Hutaf 6 maar uit twee spelers bestond werden alle wedstrijden 2x gespeeld. Maickel versloeg beide tegenstanders twemaal. Daniël verloor zijn eerste drie wedstrijden, maar herstelde knap met winst in zijn laatste wedstrijd. De dubbels werden jammer genoeg verloren, desalniettemin een keurig gelijkspel.

SKF 6 verloor van Treffers 5 met 2-8. Eelke wist hier een enkelspel te winnen en ook het dubbel werd door SKF gewonnen. Joël en Marnix bleven zonder zege.

Tot slot SKF 7. Het jonge team versloeg de meiden van Hutaf 8 met maar liefst 7-3. Ondanks dat de tegenstanders al wat langer tafeltennissen, Just, Hugo David en Bernard lieten zich niet gek maken. Bernard bleef zelfs ongeslagen in het enkel en in het dubbel. De andere drie mannen wisten eenmaal te winnen en verloren een keer. Ga zo door toppers!

Op zondag werd in Maasbracht het eerste jeugdranglijst van het seizoen gespeeld. Kai was hier de enige deelnemer van SKF. Hij kwam de poule door, maar verloor in de vervolgronde van de uiteindelijke winnaar.