Landelijke seniorenteams begonnen aan competitie

Afgelopen zaterdag kwamen de vier herenteams in actie, op zondag was het de beurt aan de dames. Na een zomerperiode is het altijd weer even afwachten hoe iedereen er voor staat.

Fysiotherapie Scheepjeshof/SKF dames 1  kwam zondag niet verder dan een 4-2 zege op het gepromoveerde Avanti. Brenda Vonk was goed genoeg hersteld van haar wedstrijd op zaterdag en kwam geen moment in de problemen, zij won beide wedstrijden dik in drie games. Sharon Janssen speelde ook degelijk genoeg om te komen tot twee punten, beide wedstrijden gingen in vier games gewonnen. Heleen Hop had zich een ander debuut voor SKF voorgesteld. In haar openingswedstrijd verloor ze met 9-11 in de beslissende vijfde game van Lenny van der Meer en in de laatste wedstrijd van de dag was Nena Zantman in drie games te sterk.

(Fysiotherapie Scheepjeshof/SKF dames 1, inclusief succescoach Rinie Kling)

Autobedrijf Jacco de Gooijer/ SKF 1 is goed begonnen aan de competitie en liet tegen Wilvo/Bergeijk 1 zien dat ze gebrand zijn om een plek bij de eerste drie teams te bemachtigen. Tegen John Mandemakers en Peter Huybregts werd geen game verloren. Pieter van den Berg en nieuwkomer Floris Zur Muhlen wisten de sterke kopman Pascal van Gemert te verslaan. Arnoud Meijer kwam tegen van Gemert dichtbij, maar capituleerde in de vijfde game. Het dubbel Arnoud/Pieter liep wat stroefjes waardoor er uiteindelijk een 8-2 zege op het scorebord kwam te staan. Een heel mooi begin van een hopelijk succesvol seizoen!

(Pieter ouderwets op dreef, en dus onklopbaar!)

Het tweede herenteam gaat een moeilijk seizoen tegemoet waarin het veelvuldig een beroep moet doen op invallers. Een hard knokkende Thijs van den Berg uit SKF 4 wist tot tweemaal toe een game te winnen, maar daar bleef het bij. Jeffrey Vonk en Sharon Janssen verloren beide hun eerste twee enkels maar herstelde keurig met winst op respectievelijk Remco Raghunath en Marco van der Meijden. Toch twee punten tegen een sterk Vriendenschaar 1, de degradant uit de 1e divisie.

Team 3 deelde de punten met HTTV’070 1, waarbij vooral Brenda Vonk liet zien haar mannetje te staan in de herencompetitie. Zij wist haar drie wedstrijden te winnen. Marc van den Berg versloeg alleen Charlie Vierling en dubbelde met Edwin Vonk naar winst in het dubbelspel. De nog niet geheel fitte Edwin kon in zijn enkelspelen geen positieve bijdrage leveren aan de score.

(Brenda ongeslagen)

SKF 4 trof in Rotterdam Alexandria’66 1 dat aantrad met twee invallers, maar juist deze spelers konden vrijuit spelen en waren erg lastig te bespelen. Erik Verzijl verloor van invaller Sven Cammeraat, maar herstelde knap tegen kopman Eric Olieman. Ricco Gerritsen verloor van Olieman maar wist beide invallers redelijk eenvoudig te verslaan. Kersverse Nederlands Kampioen B Dicky de Jong moest alle zeilen bijzetten om invaller John Kiele te verslaan. Het kwam aan op een vijfde game waarin Kiele zelfs nog een 4-1 voorsprong nam, gelukkig eindigde de wedstrijd in het voordeel van de SKF’er. Een keurige 8-2 zege tegen een toch wel lastig team.

(Niet de NK vorm, maar toch een hattrick voor Dicky)