Jeugdteams gestart met competitie

We zijn weer begonnen! Na een lange zomer kwamen alle jeugdteams van SKF eindelijk weer in actie. Zeven teams strijden weer mee, er werden acht wedstrijden gespeeld. Hoe kan dat? De onderlinge wedstrijd tussen SKF 3 en SKF 4 in de eerste klasse werd extra gespeeld in de ochtend, beide teams speelden dus al meteen twee competitiewedstrijden.

SKF 1 wil zich plaatsen voor de kampioensgroep en dient daarvoor in een poule van acht bij de bovenste vier ploegen te eindigen. HTTV’070 1 is een lastig team, maar gelukkig kwam kopman Pepijn van   de Hoeven niet mee. SKF 1 heeft in Nick ook een zeer sterke kopman, dat bewees hij door in zijn drie enkelspelen zonder gameverlies te blijven en hij behaalde samen met Jeffrey ook winst in het dubbelspel. Jeffrey wist twee enkelspelen te winnen, hij verloor en won een vijfsetter. Dani zorgde ook voor twee punten, waarbij hij eenmaal een 0-2 achterstand in games toch nog kon omzetten in een zege. Een goed begin dus voor ons eerste jeugdteam.

SKF 2 versloeg Bit.nl 2 met 6-4, wat een zeer keurig resultaat is. De ploeg uit Ede hoopte op een plaats in de landelijk C maar kreeg deze niet. Niels, Adrie en Toine lieten zien zeker niet minder te zijn en wonnen allen tweemaal, alleen Joshua Jonkman was voor onze spelers veel te sterk in het enkel- en dubbelspel, hij verloor in deze vier wedstrijden zelfs geen game. De andere wedstrijden gingen wel duidelijk naar SKF.

SKF 3 en SKF 4 komen beide uit in de 1e klasse en zitten daarom ook bij elkaar in de poule. Door een vervelende blessure van Hidde is er op het laatste moment nog wat geschoven in de teams waardoor Mark is overgezet naar team 3. In de onderlinge wedstrijd kon Mark nog niet meedoen, zijn plaats werd ingenomen door invaller Daniël. SKF 3 won het onderlinge duel met 6-4 waarbij nieuwkomer Anniek direct haar klasse liet zien met drie mooie overwinningen. Iris wist tweemaal te winnen, zij verloor alleen van Rogier.  SKF 4 spelers Lauren en Niels versloegen alleen Daniël. In de middag ontving SKF 3 een incompleet Litac 1. Ook hier bleef Anniek ongeslagen. Iris wist een wedstrijd te winnen, Mark bleef zonder zege al was hij er in zijn laatste wedstrijd wel dichtbij. Toch een mooie 7-3 zege op de ploeg uit de Achterhoek. SKF 4 had veel moeite met de concentratie en verloor mede daardoor dik met 1-9 van Zevenaar 2. Rogier redde hier de eer.

(SKF 3 tegen SKF 4)

SKF 5 maakte direct gebruik van de nieuwe speelwijze in de afdeling Gelre vanaf de derde klasse en verscheen zonder automatisch puntenverlies met maar twee spelers achter de tafel. Stan en Maikel wisten beide drie van de vier enkels te winnen en waren ook succesvol in beide dubbels. Leuk detail, wanneer je met twee spelers tegen drie spelers speelt kan het voorkomen dat je twee keer tegen dezelfde speler moet spelen. Zowel Stan en Maikel verloren eenmaal, maar namen direct revanche door in de tweede ontmoeting wel van die spelers te winnen.

Bij SKF 6 was het wel “gewoon” drie tegen drie en onder aanvoering van een zeer goed spelende Manuel werd er tegen Bit.nl 4 een mooi gelijkspel uit het vuur gesleept. Manuel bleef ongeslagen en zag teamgenoten Eelke en Olaf beide eenmaal winnen.

(Manuel begint competitie ongeslagen)

Tot slot werd er vanaf de kant erg genoten van SKF 7. Drie spelers die voor het eerst competitie mochten spelen. Met hier en daar wat zenuwen werd er toch mooi tafeltennis gespeeld. De jongens van SKF 7 spinde waar mogelijk, maar de tegenstanders van Zevenaar 4 waren net wat meer ervaren en maakte minder foutjes. Hugo startte met een fantastische wedstrijd waar een vijfde game de beslissing moest brengen. Met matchpoints over en weer was het uiteindelijk Hugo die met 19-17 (!!!) wist te winnen. In het dubbel samen met David werd het bijna net zo spannend, ook deze werd in vijf games gewonnen. Bernard wist ook nog een enkel te winnen, hij wilde het niet zo spannend maken en won in drie games. Just werkte keihard en was een paar keer dicht bij gamewinst.
(Hugo blijft cool en wint een kraker met 19-17 in de 5e game)

Kortom, toch wel veel mooie resultaten in de eerste ronde. Aankomende zaterdag spelen de jeugdteams een uitwedstrijd.