Goede resultaten voor landelijke seniorenteams SKF

De eerste thuiswedstrijden van de landelijke herenteams leverde direct goede resultaten op. Autobedrijf Jacco de Gooijer/ SKF 1 ontving VeerhuisWessem/Westa 1 dat op volle oorlogssterkte achter de tafel verscheen. Dus met de oud-topspelers Daan Sliepen en Paul van de Leur aangevuld met talent Barry Berben. Toch was het niet een van de gasten maar SKF’er Pieter van den Berg die de show stal met drie zeges en slechts één verloren game. Floris Zur Muhlen had in zijn eerste thuiswedstrijd voor zijn nieuwe club duidelijk geen last van spanning, hij versloeg van de Leur en Berben in drie games. Sliepen was net een maatje te groot. Arnoud Meijer had duidelijk zijn dag niet en kwam deze keer niet in de buurt van een overwinning in zijn drie enkelspelen. Het dubbel Arnoud/Pieter kwam met 2-0 voor in games ma  ar verloor alsnog. Met de puntendeling blijft een plaats bij de bovenste drie ploegen nog steeds haalbaar.

(Mooi thuisdebuut voor Floris)

In de wedstrijd van SKF 2 tegen Sittard 1 kwamen maar liefst drie invallers in actie. Erik Verzijl uit team 4 was van deze speler de enige succesvolle. Hij versloeg niet alleen de beide Limburgse invallers, hij won ook knap van de sterke Sam Geuskens in vier games. Coach Lars Wildenborg stelde Erik ook op in het dubbel met Jeffrey Vonk en ook dat leverde een punt op. Jeffrey zelf bleef ook ongeslagen in zijn enkelspelen. Yannick Raaijmakers versloeg beide invallers maar verloor met 9-11 in de vijfde game van Geuskens. Een mooie 9-1 zege!

(Erik en Jeffrey ongeslagen)

Ook SKF 3 wist met 9-1 te winnen, slachtoffer in dezen was GTTC uit Groesbeek. Brenda Vonk had een gemakkelijke middag, zij verloor geen wedstrijd. Ook Marc van den Berg en Wisse Kuiters wisten hun wedstrijden te winnen, maar wel verloren zij het dubbel. De mooiste wedstrijd van de dag was ongetwijfeld die van Wisse tegen de ervaren Rob van Dop. Met vele mooie rally’s was het Wisse die de wedstrijd met 11-9 in de vijfde game besliste.

(Wisse in topvorm!)

SKF 4 versloeg streekgenoot Bit.nl 3 met maar liefst 10-0. Er waren maar twee echt spannende wedstrijden. Thijs van den Berg won in vijf games van de geslepen Bert Nab, Ricco Gerritsen kwam tegen Vincent Spiering met 6-9 achter in de vijfde game maar kon toch met 14-12 winnen. Dicky de Jong bleef ook ongeslagen, maar had vooral veel moeite met een sterk spelende Nino Stormink. Het dubbel Dicky/Ricco won in drie games. SKF 4 gaat aan de leiding in de 3e divisie op één punt gevolgd door Avanti 3, dat aanstaande zaterdag op bezoek komt in Veenendaal.

(Collectief team 4 wint 10-0)

Een dag later kwamen de dames in actie. Zij speelden in Leiden tegen het altijd lastige Scylla. Net als een week eerder werd er een 4-2 overwinning geboekt. Carla Nouwen kwam in haar wedstrijden niet echt in de problemen, al verloor ze een game tegen Marie Depuydt.  Melanie Bierdrager versloeg dezelfde Depuydt in drie games en leek een gemakkelijke wedstrijd te hebben tegen Esmee van Marwijk. Melanie kwam met 2-0 in games voor en met 7-3 maar verloor de game alsnog. Na verlies van de vierde game kwam ze ook nog eens 5-6 achter in de vijfde game, maar daarna pakte ze zes punten op rij. Heleen Hop had geen kans tegen van Marwijk maar kwam goed mee tegen Kim Hergelink. Na winst in de eerste game gingen de tweede en derde met twee punten verschil verloren. Helaas ging de wedstrijd in vieren naar de thuisploeg.

Volgende week zaterdag spelen de vier landelijke herenteams weer thuis. Het eerste team ontvangt het sterke Hilversum 1 met nationale topper Martin Khatchanov in de gelederen. SKF 2 ontvangt het tweede team van Westa dat in de eerste wedstrijden pas twee punten scoorde. SKF 3 ontvangt de reserves van Sittard en het vierde team ontvangt dus Avanti 3. De dames spelen wel thuis, op zondag staat de belangrijke wedstrijd tegen AnytimeFitness/Westa 1 op het programma. De ploeg uit Limburg is misschien we de grootste concurrent voor een plaats in de play-offs.