AutobedrijfJaccodeGooijer/SKF 1 speelde tegen De Toekomst 1. Floris Zur Muhlen begon sterk door in vijf games af te rekenen met Roel Bogie. Pieter van den Berg herhaalde dit, hij won van Rutger Carelse. De zieke Jeffrey Vonk probeerde het vervolgens tegen Emine Ernst, maar wist deze wedstrijd niet in winst om te zetten. Dit was ook zijn laatste wedstrijd van de dag, hij moest opgeven. Nadat de stand gelijk werd getrokken door De Toekomst door het dubbel te winnen, wist Pieter in de kraker tegen Roel net niet de wedstrijd naar hem toe te trekken. Floris had hierna geen moeite met Emine, waarna Pieter in het maximale aantal games van Emine won. In een mooie wedstrijd verloor Floris nog van Rutger, dit gebeurde met het minimale verschil van 14-16 in de vijfde game. Door dit 4-6 verlies zijn deze week zes punten nodig tegen directe concurrent Scylla 2 om derde plek in de poule veilig te stellen.

SKF 2 speelde tegen de koploper TTV Maashorst 1. Ricco Gerritsen trapte af tegen Jos Verhulst, die te sterk bleek te zijn. Erik Verzijl wist vervolgens ondanks verlies in de eerste game ook SKF op het scorebord te zetten, hij won van Han Gootzen. Invaller Diederick Vos, normaal uitkomend voor team 7, mocht vervolgens spelen tegen Shuo Han Men, ondanks een paar mooie punten ging deze wedstrijd naar de bezoekers uit Uden. Nadat het dubbel ook verloren ging en Erik van Jos verloor, mocht Ricco aantreden tegen Shuo Han. Met mooi spel en knappe punten wist Ricco 2-1 voor te komen, helaas wist hij dit niet om te zetten in winst. Diederick verloor van Han, waarna Erik tegen Shuo Han met goed spel zijn tweede wedstrijd van de dag in winst om te zetten. De andere wedstrijden gingen verloren, waardoor een 2-8 stand de uitslag bleek. Door deze twee punten heeft SKF zich nagenoeg veilig gespeeld voor handhaving, dit kunnen ze deze week verzilveren tegen Hilversum 3.

SKF 3 speelde tegen hekkensluiter Maastricht 1. Thijs van den Berg, Edwin Vonk en Marc van den Berg wisten allemaal hun eerste wedstrijd in drie games om te zetten in winst, waarna het dubbel Thijs/Marc helaas niet wist te winnen. Edwin vervolgens wist de goede reeks weer voort te zetten, door zijn wedstrijd in drie games te winnen van Kang’ethe Njoroge. Thijs wist te winnen van Tom Boessen, waarna Marc een lastige pot speelde tegen Jibbe Littmann. Gelukkig wist hij deze wedstrijd nog uit het vuur te slepen. Omdat ook de andere wedstrijden in het voordeel van SKF beslist werden, was een mooie 9-1 overwinning de eindstand. Hierdoor staat ons team nog maar twee punten achter Kluis 1, waartegen deze week wordt gestreden om het kampioenschap. Alhoewel het lastig wordt, hebben we vertrouwen in een goede afloop.

De jeugd van SKF 1 is afgelopen zaterdag in actie gekomen tegen REGA 1. SKF staat op een veilige eerste plek op het moment maar moet niet vergeten deze ook vast te houden. Xijin Zheng trapte af voor de uitploeg en moest direct haar eerste partij afstaan aan Sven van de Pol. Nick van Dijk beet eveneens in het stof. Dani van Bergen had hierna weinig moeite met Stef van Duinen. Daarop ging ook het dubbelspel naar de thuisploeg. Na de dubbel won Xijin haar eerste pot van de dag. Dani moest in Sven zijn meerdere bekennen in een spannende vijfsetter. Hierna leek SKF los te komen en won drie wedstrijden op rij. De laatste pot van de dag was niet minder spannend dan het eerste deel van de wedstrijd, Sven won in vijf games van Nick. Sven dus ongeslagen die dag, en de eindstand werd bepaald op een gelijkspel. Deze week speelt SKF 1 zijn laatste wedstrijd in eigen huis tegen TOGB/BNLGroupTaverzo 1.

SKF/Hoogland 2 speelde afgelopen zaterdag op vreemde bodem tegen Vitesse ’35 1, welke op een vijfde plek staat. Mees Noortman begon sterk door te winnen van Romy Roelofsma. Elmar Blume bleek in de tweede wedstrijd van de dag te sterk voor Olaf Kooijman. Bastian Ramakers trok de SKF/Hoogland combinatie daarna weer op voorsprong door van Maartje van der Lingen te winnen. Het dubbelspel werd redelijk eenvoudig door de thuisploeg gewonnen. Toen kwam SKF/Hoogland los en won de ene pot na de andere. Bastian had hierbij de nodige moeite met Romy, maar wist in vier mooie games te winnen. De laatste wedstrijd was wederom de meest spannende. Romy wist hierin met 11-9 in de vijfde te winnen van Olaf. De eindstand bleek hierna een 3-7 overwinning voor de bezoekers. SKF/Hoogland zal zijn laatste wedstrijd tegen Argus 3 spelen in Veenendaal.