Jeugdteams SKF begonnen aan voorjaarscompetitie

Wat was het weer druk, alle jeugdwedstrijden werden afgelopen zaterdag in eigen huis gespeeld. In de nieuwe competitie kwamen de bekende SKF gezichten weer in actie, drie spelers maakte het debuut in het rood/zwart.

SKF 1 ontving Swift 1 en zij konden een van de favorieten voor het landskampioenschap vier punten ontfutselen. Voor Djen was het zijn eerste wedstrijd voor SKF, hij deed het direct voortreffelijk door tweemaal te winnen. Tegen Rick IJsseldijk moest hij wel een 1-5 achterstand in de vijfde game ombuigen, maar dat deed hij knap. Dani en Jeffrey wonnen beide eenmaal. Bijna was er sprake van een sensatie, tegen de zeer sterke Colin Ligt speelde Jeffrey een fantastische wedstrijd. Ondanks enkele matchpoints werd de wedstrijd diep in de vijfde game pas beslist….. 21-23 werd het! Wie gaat dit inhalen dit seizoen….

(mooiste wedstrijd van Jeffrey…. Een game van 44 punten lang….)

SKF 2 en SKF 3 komen beide uit in de hoogste afdelingsklasse en zij mochten op de eerste zaterdag meteen tweemaal aan de bak. In de ochtend kwamen respectievelijk ONI 1 en Zevenaar 1 op bezoek, in de middag streden ze tegen elkaar. Voor SKF 2 was ONI 1 wat te sterk, zij verloren met 3-7. Echt mee zat het niet in deze wedstrijd. Toine en Aniek wonnen beide een wedstrijd in drie games en ook het dubbel Niels/Toine wist in drie games te winnen. Aniek verloor tweemaal een wedstrijd pas in de vijfde game en ook Niels was wat ongelukkig. Hij kwam knap terug van een 0-2 achterstand in games maar verloor alsnog de vijfde game. SKF 3 is het jongste team in de hoofdklasse en zij versloegen Zevenaar 1 met maar liefst 7-3. Iris wist haar drie wedstrijden te winnen, nieuwkomer Bastian won tweemaal en Rogier eenmaal. Ook het dubbel werd gewonnen. De onderlinge wedstrijd tussen beide SKF teams eindigde in een 5-5. Voor SKF 2 zorgden Niels en Toine voor de punten, zij wonnen beiden tweemaal en samen de dubbel. Bij SKF 3 wonnen Iris en Bastian tweemaal en was Rogier eenmaal succesvol.

(Vijf uit zes, een mooi begin in de hoofdklasse voor Iris)

SKF 4 kon geen vuist maken tegen Zevenaar 2 dat met 1-9 wist te winnen. Hidde wist de spreekwoordelijke eer te redden. Niels en Mark kwamen niet tot scoren, al was Niels er wel tweemaal dichtbij maar hij verloor tweemaal in vijf games. SKF 5 debuteerde in de 2e klasse en haalde drie punten. Maickel was hofleverancier met twee zeges, Manuel wist in zijn nieuwe team eenmaal te winnen. Kans op een tweede zege was er, maar hij was met 10-12 in de vijfde game niet helemaal gelukkig. Daniël kwam niet tot scoren.

SKF 6 ging dik onderuit tegen ONI 3. Na vier wedstrijden stond het nog 2-2, maar daarna wist het team uit Wijchen alle wedstrijden te winnen. Eelke won een wedstrijd en het dubbel Joël/Eelke won ook. Zowel Eelke, Joël en Olaf verloren een potje in vijven. SKF 7 versloeg TCB 2 met 7-3 en begint zo erg sterk aan de competitie. Voor Joran was het nog wel even spannend, hij mocht voor het eerst competitie spelen. Maar de spanning was snel weg en hij wist zijn beide wedstrijden te winnen en samen met Hugo dubbelde hij ook naar een mooie overwinning. Hugo zelf wist net als zijn teamgenoten David en Bernard een van de twee wedstrijden te winnen. David maakte het in zijn wedstrijden nog spannend. Waar hij in zijn eerste wedstrijd tegen de kopman uit Beuningen in vijf games ten onder ging, in zijn tweede wedstrijd maakte hij het nog spannender maar hij bleef zoals zo vaak koel (of cool?) en won met 15-13 in de vijfde game.

(Eelke wint een potje tegen het sterke ONI 3)

Aankomende zaterdag spelen de jeugdteams een uitwedstrijd.