Thuiswedstrijden landelijke senioren SKF

Het was zaterdag weer genieten van vier mooie wedstrijden in de zaal van SKF. Voor het eerst kwam het damesteam tussen de herenteams in actie, een groot succes.

Op tafel 1 wist Autobedrijf Jacco de Gooijer/ SKF-heren 1 met 7-3 te winnen van de reserves van Tempo-Team. Pieter van den Berg en Floris Zur Muhlen bleven ongeslagen en wisten samen ook het dubbel te winnen. Maar gemakkelijk ging het zeker niet. Tegen de met veel balgevoel gezegende Marco van Elferen konden beide spelers pas in de vijfde game de beslissing brengen. Jeffrey Vonk kwam na een fantastisch debuut een week eerder niet tot scoren. Maar dat er meer in zat is een understatement. Tegen van Elferen kreeg Jeffrey op 10-8 in de vijfde game twee matchpoints, maar deze werden niet verzilverd. Ook tegen Melanie Bierdrager kwam het aan op een vijfde game, maar ook hier beet Jeffrey in het stof. Met 14 punten uit twee duels zet Autobedrijf Jacco de Gooijer/ SKF-heren 1 goede stappen richting het doel, een plek bij de eerste twee en daarmee handhaving in de 1e divisie.

Fysiotherapie Scheepjeshof/SKF dames 1 boekte een 4-2 zege op TTV Lybrae Heerlen. Bij de tegenstanders was de ervaren oud-international Elena Timina duidelijk te sterk, zij won in drie games van zowel Carla Nouwen als Brenda Vonk. Omdat beide dames wel hun tweede wedstrijd wisten te winnen, maar zeker ook omdat Sharon Janssen knap ongeslagen wist te blijven boekte het team van coach Rinie Kling een mooie overwinning en blijven ze volop meedoen in de strijd om plaatsing voor de play-offs van de Eredivisie.

SKF 2 kende een moeizame middag. De promovendus uit de 3e divisie kreeg Wilvo/ttv Bergeijk 1, de degradant uit de 1e divisie, op bezoek. Tot 3-3 kon het team meekomen, daarna waren het de Brabanders die de wedstrijden wisten te winnen. Zonde, Erik Verzijl en Dicky de Jong kwamen beide met 2-0 voor in games maar verloren hun wedstrijd tegen respectievelijk John Mandemakers en Chris Tournelle alsnog. Ricco Gerritsen kreeg twee matchpoints tegen Tournelle, maar verloor met 10-12 in de vijfde game. Twee zeges voor Dicky, een voor Ricco. Door de tweede 3-7 nederlaag staat het tweede onderaan in de 2e divisie.

Onder aanvoering van een perfect spelende Edwin Vonk boekte SKF 3 een 7-3 zege op Die Meede 1. De meest ervaren speler van SKF wist zonder al te veel problemen zijn drie enkelspelen te winnen. Dat het met het vertrouwen van Edwin goed zit bleek wel uit het feit dat hij zichzelf zelfs opstelde in het dubbel die samen met Thijs van den Berg werd gewonnen. Thijs won zelf twee enkelspelen, Wisse Kuiters wist zijn laatste wedstrijd te winnen. Een goede en belangrijke zege voor het derde dat na de verrassende nederlaag een week eerder tegen Huizen sportieve revanche wilde nemen, hetgeen dus prima gelukt is!

Komend weekend is een vrij weekend, alleen Autobedrijf Jacco de Gooijer/ SKF-heren 1 speelt een wedstrijd, zij spelen dan in Amsterdam tegen het derde team van Tempo-Team.