Floris en Bastian door naar finale meerkampen (update: met foto’s)

Afgelopen zondag werd in Lent gestreden tijdens de halve finales van de Nationale Jeugdmeerkampen. Een aantal spelers van SKF had zich hiervoor geplaatst.

Bij de jongens junioren kwamen vier spelers in actie. Foris wist zich zonder grote moeite te plaatsen voor de finale. Hij verloor nog wel van Lode Hulshof, maar door winst in zijn andere vier wedstrijden mag hij met 11 andere junioren tijdens het finaleweekend in juni strijden. Ricco, Dani en Jeffrey overleefden de halve finales niet. Ricco won drie wedstrijden, maar verloor van de twee hoogst geplaatsten in de poule. Jeffrey had een hele zware poule met vier spelers die in de landelijke seniorencompetitie uitkomen. Deze waren te sterk, maar de enige speler die ook bij de jeugd speelt (Mats Janssen van Hutaf) werd wel gewonnen. Dani had twee sterke spelers in de poule en de kans op het halen van de finale was vooraf al niet heel hoog, toch zat er meer in dan de vijfde plaats in de poule. In de andere wedstrijden werd een 2-0 en een 2-1 voorsprong in games weggegeven.

Bastian Ramakers had geen enkele uitdaging bij de jongens welpen. De van TVO overgekomen speler wist zijn vijf wedstrijden dik met 3-0 te winnen. In de finale zal er wel meer tegenstand komen, maar toch kan Bastian meestrijden om de hoogste posities.

Ook twee andere bekende gezichten die zich plaatsten voor de finale. Xijin (uitkomend voor Amsterdam) is nog pupil, maar speelt gezien haar niveau al mee bij de kadetten. Ook hier was weinig uitdaging, ze verloor slechts 1 game. Eerste jeugdteamspeler Djen (spelend voor Taverzo) verloor weliswaar een potje, maar plaatste zich ook duidelijk voor de finale.

In de finale, die in het weekend van 8-9 juni gespeeld wordt in Panningen komt ook Iris uit. Bij de meisjes pupillen waren er niet zoveel deelnemers waardoor zij zich in de vorige ronde al plaatste voor de finale.

Coaches Jean Paul (Jeffrey), Rinie (Bastian), Mark (Dani) en Dicky (Ricco en Floris) dank voor jullie inzet!

(Hieronder een aantal foto’s gemaakt door Joost Kooi)