Jeugd in speelronde 5

Wat gaat het toch snel! Afgelopen zaterdag speelden de jeugdteams weer een wedstrijd, we zijn daardoor precies op de helft van de competitie. Het verging de SKF teams als volgt.

De wedstrijd van SKF 1 tegen SKF 2 werd al voorafgaande aan de competitie gespeeld waardoor er lekker lui achterover geleund kon worden. De andere ploegen kwamen natuurlijk wel in actie, dus het was even afwachten hoe de uitslagen daar zouden zijn. Conclusie, niet gespeeld maar toch een heel goed weekend! Litac versloeg de talentjes van Westa met 6-4 en Taverzo deelde de punten met SVE. De SKF teams blijven daarom aan kop al komt met name Litac erg dichtbij. Aankomend weekend zou een competitievrij weekend zijn, maar toch worden er drie wedstrijden gespeeld. Aanstaande vrijdagavond (vanaf 18 uur) de kraker, SKF 1 – Litac 1. De strijd om de koppositie dus. Of klopt het spreekwoord in dezen “waar twee honden vechten om een been gaat de derde er mee heen….”. Die derde kan SKF 2 zijn dat zaterdag (13:00 uur) Westa 1 op bezoek krijgt. Litac zal op zaterdag veel punten gaan scoren tegen Alexandria 1 is de verwachting. Na zaterdag dus een rechtgetrokken stand en veel duidelijkheid. De nummers 1 t/m 4 plaatsen zich voor de play-offs. Kom vrijdag en zaterdag dus de top jeugdteams van SKF aanmoedigen!

SKF 3 kreeg concurrent TCB 1 op bezoek en leek afstand te kunnen nemen van de mannen uit Beuningen. Op een stand van 6-1 was echter de koek op en werd er uiteindelijk slechts met 6-4 gewonnen. Jasper wist knap van de kopman Dani van Bergen te winnen maar verslikte zich na een 2-0 voorsprong alsnog tegen de zwakste man. Simon had matchpoints genoeg maar kon het helaas niet afmaken. Met 13-15 en 14-16 verloor hij de twee laatste games in zijn laatste wedstrijd. Hij bleef daardoor op een overwinning steken, Harm en Jasper wonnen twee maal. Door de 6-4 zege komt Swift een punt dichterbij, de voorsprong bedraagt nu nog 3 punten.

SKF 4 is na een zwakke start helemaal los! Cevelum 2 werd met maar liefst 9-1 kansloos gelaten. Mitchel en Jeffrey wisten hun drie wedstrijden te winnen, Ryan verloor eenmaal en was helemaal van slag. Toch herstelde hij met winst in de laatste wedstrijd. SKF 4 staat nu gedeeld aan kop met Hutaf 3, beide hebben 24 punten. Litac volgt met 23 punten. Een spannende tweede helft is dus een zekerheidje! Eerstvolgende wedstrijd: SKF 4 – Hutaf 3! SKF 6 verloor met 4-6 van Zevenaar 1. Matthijs was in vorm en won al zijn enkelspelen. Kai voegde er een punt aan toe. Invaller Olaf deed heel hard zijn best maar dat werd niet beloond met een punt. Bij zijn eigen SKF 7 deed Olaf wel van zich speken. De wedstrijd tegen Sethone werd met 4-6 verloren, maar Olaf nam de helft van de punten voor zijn rekening. Omdat Manuel en Marnix beide eenmaal wonnen bleef de schade dus beperkt. Tot slot, SKF 8 versloeg ONI 3 met maar liefst 8-2. Toine en Iris wonnen hun drie wedstrijden, Stan was tot tweemaal toe de beste. Het dubbel werd jammer genoeg verloren.