Verslag landelijke seniorenteams 12 maart 2016

Afgelopen zaterdag speelden alle landelijke herenteams een uitwedstrijd. Het eerste en tweede herenteam verloren hun wedstrijden tegen respectievelijk Scylla 2 en Bijmaat 1. Het derde behaalde een gelijkspel tegen Blauw Wit en het vierde won met ruime cijfers van Scyedam 2.

1e Divisie B: Heren 1 – Scylla 2 (3-7)
Het belooft een spannende tweede helft van de competitie te worden in een poule waarin de teams aan elkaar gewaagd zijn. SKF trad aan tegen de koploper Scylla 2. Aan de zijde van Scylla bleek Gerard Bakker een onneembare horde. Pieter van den Berg bleek in vorm en won zowel van Joost van Santen als Martin van Rijn. Dicky de Jong voegde daar een punt aan toe door in vijf games te winnen van Van Rijn. Brenda Vonk kon niet tot winst komen. Het dubbelspel werd ondanks een spannende wedstrijd alsnog verloren waardoor de einduitslag op 7-3 in het voordeel van Scylla werd beslist. Ondanks deze nederlaag staat SKF nog steeds op de veilige tweede plaats met twee punten voorsprong op de nummer drie, Entac uit Enschede.

2e Divisie: Heren 2 – Bijmaat 1 (2-8)
Het is een zwaar seizoen voor het tweede herenteam dat nog altijd kampt met enkele blessures. Ian de Graaf is dit seizoen helemaal niet meer inzetbaar als gevolg van een vervelende rugblessure. Rouke Bosma wist tegen Bijmaat twee wedstrijden in winst om te zetten tegen zowel Quinten van Dissel als John van Spengen. De wedstrijd tegen Michel Laroo ging in vijf games verloren. Yorick Schurink speelde een spannende wedstrijd tegen Laroo maar kwam in de vijfde game net tekort. Zijn overige wedstrijden gingen verloren. Bosma en Schurink konden ook niet voorkomen dat het dubbel verloren ging. Tali Cohen verloor in vijf games van Van Dissel en ook Van Spengen bleek in vier games te sterk. Door opgave in de wedstrijd tegen Laroo ging ook die wedstrijd naar Bijmaat. SKF staat nu onderaan in deze tweede divisie met drie punten achterstand op de veilige vierde plaats.

3e Divisie: Heren 3 – Blauw-Wit (5-5)
In deze poule is al bijna zeker dat FTTC er met de titel vandoor gaat. Tegen Blauw-Wit bleef Alice Barendregt ongeslagen. Zij wist haar drie wedstrijden tegen Ronnie Gierveld, Jaap van Hummel en Jos Reuvekamp allen in vijf games te winnen. Max van Amerongen en Wouter Aangeenbrug voegden daar ieder nog één punt aan toe door te winnen Gierveld. De overige wedstrijden gingen verloren. Door dit gelijkspel staat het derde team momenteel tweede in deze derde divisie met 15 punten achterstand op koploper FTTC en twee punten voorsprong op de nummer drie, Emmen.

3e Divisie: Heren 4 – Scyedam 2 (8-2)
Een mooie overwinning voor het vierde herenteam. Jeffrey Vonk wist een hattrick te scoren door te winnen van zowel Stephan Pieters, Kees de Koning en Bart Platzbeecker. Edwin Vonk won ook van Platzbeecker en Pieters maar kon niet voorkomen dat De Koning er met de winst vandoor ging. Etienne Bruinekreeft verloor zijn wedstrijd tegen Platzbeecker maar wist zijn overige twee wedstrijden in winstom te zetten. Ook het dubbel werd door vader en zoon Vonk in winst omgezet waardoor de 8-2 overwinning een feit was. Door de deze uitslag staat het vierde team nu samen met Tempo Team (2) en De Treffers aan kop in deze derde divisie.