Jasper van de Loo Nederlands Kampioen!

Vandaag zijn in Nijmegen de Nederlandse Kampioenschappen voor jeugdspelers met een B licentie gehouden. SKF deed hier met zeven spelers aan mee en er waren vijf coaches mee om de spelers te begeleiden. Kortom, een flinke delegatie! De afgelopen jaren presteerde SKF erg goed op dit toernooi hetgeen meerdere kampioenen opleverde, dus vol goede moed werd er gestreden.

Bij de jongens junioren deden er vier spelers van SKF mee. Erik en Thijs werden beide tweede in hun poule en plaatsten zich voor de hoofdronde. Simon en Dani kwamen niet verder dan de derde plek en streden verder in het troosttoernooi waarin zij eenmaal wonnen en daarna uitgeschakeld werden. In het hoofdtoernooi behaalde Erik de kwartfinale, waarin hij wat ongelukkig verloor. Thijs reikte tot de finale, maar dat ging niet zonder slag of stoot. Tot tweemaal toe moest hij een 0-2 achterstand ombuigen in games, zo zien we duidelijke de mentale groei die Thijs heeft doorgemaakt. In de finale tegen Ryan Cranen (Westa) werd het ook weer een vijfde game, Thijs nam hierin een 8-5 voorsprong, maar dolf uiteindelijk toch met 10-12 het onderspit. Een tweede plaats en een hele dag goed spel zijn toch wel dingen waar Thijs heel erg trots op mag zijn!

Bij de kadetten speelden er drie spelers mee. Ryan kwam in het troosttoernooi terecht, haalde meer punten dan zijn tegenstander maar verloor toch. Jeffrey en Jasper kwamen beide in het hoofdtoernooi door een eerste plek in de poule. Jasper kwam zoals (veel te…) vaak in de problemen in zijn eerste wedstrijd, maar won nog net met 9-11 in de vijfde. Verder op de dag was hij ijzersterk en kwam verder niet meer in de problemen. Jeffrey kwam aan de andere kant van het schema. In de kwartfinale won hij in vijven en in de halve finale stond de nummer een van Nederland tegenover hem. Twee matchpoints tegen in de vierde werden keurig teniet gedaan om het vervolgens met 11-9 in de vijfde af te maken. Kortom, een complete SKF finale bij de kadetten! Hierin was Jasper duidelijk wat sterker en met 11-5 11-7 en 11-8 wist hij de wedstrijd te winnen en mag zich een jaar lang NEDERLANDS KAMPIOEN noemen. Proficiat Jasper!

SKF heeft dus weer goede zaken gedaan en staat positief in de spotlights bij de jeugd. Naast de sportieve prestaties was de gezelligheid ook weer ouderwets en werd er volop aangemoedigd bij de andere spelers.

Ouders, bedankt voor het rijden en de onvoorwaardelijke support aan de spelers. Coaches Theo, Rinie, Wisse, Douwe en Dicky heel erg fijn dat jullie deze dag onze spelers hebben begeleidt. Ze hebben er veel aan gehad!

Nederlands Kampioenschappen B Jeugd 2017
(De SKF groep)

20170506_183840
(Nederlands Kampioen Kadetten Jasper van de Loo! Tweede plaats Jeffrey van Eek!)

20170506_184040
(Tweede plaats Junioren Thijs van den Berg!)