Geslaagde Nederlandse Kampioenschappen voor SKF jeugd

Afgelopen weekend werd in Nijmegen gestreden om diverse Nederlandse Titels. Op zaterdag kwamen de B licentie spelers in actie, vanuit SKF maar liefst acht deelnemers. Een dag later streden de spelers met een A licentie, waar vijf SKF’ers aan meededen.

Op zaterdag kwam de beste prestatie van Erik. Hij was als eerste geplaatst en maakte knap zijn favorietenrol waar. In zijn 9 wedstrijden werden slechts vier games gemorst en in zijn laatste jeugdtoernooi eindigde Erik dus op een mooie eerste plek. Het was alweer de vierde nationale titel voor Erik. Ook andere spelers zette goede prestaties neer. Toine had als doel “lekker spelen en hopelijk een paar gamepjes pakken”. Maar hoe anders kan het lopen. In de poule verloor Toine nog wel een wedstrijd, maar vervolgens versloeg hij twee top landelijk C spelers en eindigde zowaar als eerste in de poule! Uiteindelijk reikte onze noppenkoning tot de kwartfinale. Chapeau! Bij de jongens junioren wisten Dani, Nick en Jeffrey de poule te overleven. In de eerste vervolgronde sneuvelden Nick en Jeffrey, Dani wist met goed spel wel een ronde verder te komen. Helaas trof hij zijn angstgegner en ondanks prima spel ging de wedstrijd verloren. Desalniettemin een keurig resultaat voor Dani in zijn laatste jeugdtoernooi. Kai, Aniek en Rogier wisten allen wat potjes te winnen, maar overleefden de poule niet.

(Erik op de eerste plek. Links met overige prijswinnaars, rechts met coach Dicky)

Op zondag dus de A spelers. Na de poule bleek dat maar liefst vier van de vijf spelers zich kwalificeerden voor de vervolgronden. Alleen Ricco lukte dat net niet. Kansen genoeg, maar de beslissende wedstrijd tegen Mick de Vette kwam hij in iedere game voor, maar toch gingen er drie van de vier verloren. Floris won zijn poule en in de kwartfinale trof hij de nummer een geplaatst Barry Berben. Hij nam in een hoogstaande wedstrijd brutaal een 2-0 voorsprong in games maar zag zijn tegenstander terugkomen. In de vijfde leek hij op matchpoint een niet te missen punt te scoren, maar toch kwam de tegenstander terug en Floris verloor met 12-14. Djen zat in een sterke poule, maar wist deze verrassend eenvoudig ongeslagen te winnen. Helaas trof hij het ook daarna niet met de loting, Gabrielius Camara (komend seizoen Eredivisie bij Taverzo) was een maatje te groot. Toch een goed toernooi voor Djen! Iris was als derde geplaats en reikte ook tot de halve finale. Bij de meisjes pupillen zijn twee zeer sterke spelers actief en daardoor bleef het bij een mooie derde plaats. Voor Bastian gold bij de jongens welpen eigenlijk hetzelfde. Hij kwam gemakkelijk door in zijn poule maar trof in de halve finale de sterke Ivan Kahn (kampioenspoule) en ook voor hem was de derde plaats het maximaal haalbare.

In het dubbelspel kwam Iris (samen met Tess Stroeve) met 2-0 voor in de finale, maar helaas ging de wedstrijd toch verloren.  Floris (met Tim Gras), Djen (met Jim Hendrix) en Bastian (met Rune Kemmeren) sneuvelden in de halve finale.

(Djen (helemaal links) op het podium)

Een goed toernooi waarbij we ook de coaches graag willen bedanken. Rinie en Dicky waren er op beide dagen. Op zaterdag verder nog Marc, Thijs, Jack, Mark Baerveldt en Joost Kooi. Op zondag Jeffrey, Melanie en Joeri Bakx.

(Helaas was de helft van de groep al weg, maar toch nog een groepsfoto met de bikkels die tot het einde bleven aanmoedigen!)